Nie ma znaczenia czy prowadzimy bar, blog o podróżach lub hotel w Bieszczadach. Staramy się aby oferowane przez nas treści zobaczyło jak najwięcej osób. Skutkiem czego wzrok zaczynamy kierować ku portalowi Facebook, ponieważ zauważamy nie kryjąc szansy na tanie wypromowanie przedsiębiorstwa. Niestety, Facebook to cały świat, a jak się domyślamy - każdy liczy na pieniądze. Bez płatnych reklam wybicie naszego fanpage będzie nieosiągalne (o ile nie decydujemy się Fanpage, gdzie wrzucać będziemy urocze zwierzaki ewentualnie inne fotki). Ale nie trać głowy! W tym wywodzie będziemy mogli podać opcje, aby niewielkim nakładem pracy wypromować względem konkurencji fanpage.

Fanpage na FB

1. Treść

Jednym z głównych pomysłów jak wypromować fanpage na FB jest generowanie treści, ale nie byle jakich, tylko angażujących. Co to tak prawdę powiedziawszy te angażujące wpisy na FB? Ściślej ujmując są nimi te posty, które tworzą niezbędne info bądź te po których notujemy interakcję. Przyjmując, iż znamy się na swoim fachu - jesteśmy w stanie użyć Facebooka do podzielenia się ze światem zdobytą wiedzą. Opracujmy wpis, albo też mniej popularną notkę poradą branżową, a z całą pewnością znajdą się tacy którzy ją przeczytają oraz polecą dalej. Tak na prawdę jeżeli polubienia naszego profilu fanpage wskazują na okrągłe zero, to niestety – nie będziemy w stanie go wybić bez wykorzystania dodatkowych działań.

Biorąc to wszystko pod rozwagę, musimy próbować oznajmić klientów Zuckerberga, że stworzyliśmy warty przeczytania opis. Ewentualnie możemy pójść drogą z kierunkowskazem płatne (zdecydowanie prościej...no ale...płatnie) lub też bez-kosztowo (albo równocześnie dwiema ścieżkami :-)). Decydując się na opcję "za pieniądze", działamy poprzez kampanię reklamową zamieszczoną w menadżerze reklam Facebook business, tam też nasz cel marketingowy powinniśmy ustawić jako aktywność stworzonego wpisu. W przypadku kiedy zupełnie nie nie znasz się płatnej kampanii na Facebooku, a Twoja firma musi niezwykle precyzyjnie dotrzeć do klientów/fanów: nie zwlekaj, zapraszamy do kontaktu.

Jednak w przypadku gdy powstanie decyzja, iż chcemy obrać bezpłatną drogę promocyjną, bez dwóch zdań trzeba zainteresować się dyskusyjnymi grupami na portalu FB. Tutaj zasada jest bardzo banalna – tworzymy tekst, który zainteresuje właściwą grupę klientów: piszemy o tym na powiązanej grupie. Na przykład, jeżeli opracowaliśmy wartościowy naszym zdaniem post (lub też wpis na firmowym blogu: o ile takowy posiadamy) o unikalnym skrzypie polnym, dodajemy wówczas nasze info na grupy poświęcone ziołom oraz ziołolecznictwu. Niektórym wyda się to niemożliwe, mianowicie użytkownicy na portalu społecznościowym Facebooku zbierają się w grupy, i tak najaktywniejsza grupa odnośnie ziołolecznictwa grupuje...więcej niż 25000 fanów! Nieźle nie? Zawsze możesz na własną rękę to zweryfikować. Jakie kolejne kroki? Cierpliwie czekamy. Jeżeli stworzone informacyjne teksty faktycznie są potrzebne, potrafią zaciekawić, wówczas odpowiednie osoby je dobrze ocenią i na prawdę będą śledzić naszą stronę fanpage. Przyjmijmy jednakże do własnej świadomości, że grupy na FB są w pewnym sensie hermetyczne oraz dysponują swoimi zasadami. Zapoznaj się z tymi regułami przed wspomnianymi działaniami. Pamiętaj również, iż nie jedynie potrzebujecie brać, jednak i dawać tj. nie zajmować się tylko i wyłącznie edycją własnej jednostki reklamy, jednak również służyć wspierać i reagować na wypowiedzi pozostałych fanów.

2. Komentarze

Odnośnie tworzenia komentarzy. Zalecamy z nich korzystać w przypadku promocji strony fanpage. Przy tym także nie ma większej filozofii. Komentujmy profesjonalnie wpisy użytkowników fejsa na innych fanpejdżach bądź również grupach dyskusyjnych. Pamiętajmy, jeżeli w wielu przypadkach komentujemy fanpage firmy z naszej branży, to mimo naszej udzielonej pomocy, musimy brać za możliwe zbanowanie ze strony admina strony fanpage (każdy w branży się obawia konkurencji). Jednakże, jeżeli będziemy tworzyć w swoim otoczeniu otoczkę osoby, która jest ekspertem w branży – zostanie to odebrane pozytywnie, później już czeka nas prosta droga do dodatkowych lajków.

jak wypromować fanpage na fb

3. Udostępniaj, a inni też Cię udostępnią

Następnym sposobem jak promować profilu firmowego fanpage jest udostępnianie postów. Polecanie innym tekstu użytkowników stało się najbardziej zauważalną wersją postów na FB. O ile przesyłanie dalej wpisów z branżowych fanpage raczej nie przysporzy pożądanych lajków, to udostępnienie przez inną firmę naszej strony fanpage bądź wybranego wpisu jest doskonałym sposobem do sporej ilości polubień. Jak do tego dojść? Odnośnie tego należy spojrzeć na wymianę barterową. Zagadamy do innego admina strony fanpage pośrednio lub bezpośrednio zajmującego się tym w czym my jako firma jesteśmy ekspertami i następnie przekonajmy tego admina żeby udostępnił nasz wpis na własnym profilu fanpage.

Musimy liczyć się z tym, iż my także winniśmy coś zaoferować. Bez dwóch zdań najłatwiejsze będzie share – share, poza tym ujmując, że to my ubiegamy się o pomoc: interpretujemy to tak, że jesteśmy mniej ważni. W rezultacie opisana wymiana zdaje się być mało korzystna dla naszego partnera. Przez to musimy go zachęcić do współdziałania: przykładowo unikatową frapującą treścią wpisu. Możemy go także zaangażować we współpracę trochę bardziej materialnie ;-). W jaki sposób? Ciężko przedstawić jako taką wskazówkę. Na skutek czego, jeśli fotografia to nasza pasja to przedstawmy opracowane opracowania fotografii, nasza specjalność to hand-made? Podajemy nasze efekty. Posiadamy domek rekreacyjny na mazurach? Zaoferujmy zniżkę na pokój. Najprawdopodobniej na samym początku nasza "współpraca" będzie trochę bardziej materialna i platoniczna, ale nie dowiemy się tak naprawdę? Być może ostatecznie stanie się to wszystko bardziej emocjonalne :). Na FB pojawił się także innowacyjny rodzaj odbiorców – tak zwani influancerzy. To tacy użytkownicy, którzy za odpowiednią opłatę wypromują nas, między innymi zamieszczając wpis na własnym fanpage. Kilka kluczowych informacji o influencerach przeczytacie w tym arcie.

4. Tagi tu i tam

Hashtagi nie są nazbyt ważne dla portalu Facebook (inaczej niż na Instagramie), nie oznacza to, że możemy zupełnie zapomnieć, że coś takiego istnieje. Dlatego zatem pamiętajmy o dodawaniu # do swoich wpisów. W stu procentach nam to kompletnie nie zaszkodzi, a może się tak zdarzyć, iż odnajdzie nas „zabłąkana duszyczka”, która przegląda tagi oraz zawita przez to właśnie na naszą stronę fanpage.

5. Znaleźć się poza internetem!

Jak inaczej promować stronę fanpage? Z całą pewnością w sieci natkniecie się na wiele innych przepisów. Ja na sam koniec wyjawię Wam taką radę, o której bardzo często nie pamiętamy. Po prostu: wypromować nasz fanpage w "cztery oczy". Przez to rozmawiajmy o nim na spotkaniach z naszymi kumpelami (ale nie za każdym razem, bo w końcu kogoś zniechęcimy niż utwierdzimy w przekonaniu, że przyda się sprawdzić Facebooka), oprócz tego zawieśmy w firmie na ścianie info o istnieniu naszej strony by klienci odszukali nas w Social Media. Zamieszczajmy wspomnianą informację również na np. firmowych wizytówkach, materiałach reklamowych i tym podobne. Sięgając do setna kwestii, istnieje tysiąc sposobów, żeby osoby, które pozwolą na to, żeby osoby w "realu" zobaczyli naszą działalność na Facebooku. Od umieszczania tekstu "polub nasz fanpage" na opakowaniu, które daje się do cheeseburgerów aż po plakat reklamowy ze sloganem „znajdziesz nas na Facebook”, powieszony w widocznym miejscu naszego domu wczasowego w Bukowinie Tatrzańskiej.

To tylko kilka rozwiązań, które pomogą Ci rozpromować stronę fanpage w Social Media, albo zobligują Cię do podjęcia precyzyjnych działań na FB. Pod żadnym pozorem nie powinniśmy się ograniczać wyłącznie do tych wspomnianych. Jest wiele innych rozwiązań, takie bardziej wymagające (między innymi tak zwane profesjonalne działania RTM), niektóre zaś proste ale nieczęsto obierane, jak spam e-mailowy – jednakże możemy kierować się zasadą: nie istotne co mówią, istotne że mówią. Jeżeli będziesz potrzebował prawdziwych specjalistów od promocji profilu fanpage na FB, skontaktuj się z naszą firmą ;-)

promowanie fanpage na FB