Co zrobić aby zadbać o rozwój firmy? Oczywiście Twoje cele powinny być w takim wypadku dwa – maksymalizacja zysków i minimalizacja kosztów. Nie jest to jednak proste, a poszukiwanie oszczędności oraz efektywniejszych rozwiązań bardzo często okazuje się nieskuteczne. Dlatego my podpowiemy Ci z jakiego rozwiązania skorzystać, aby mieć szansę zoptymalizować koszty i… poprawić jakość funkcjonowania przedsiębiorstwa. Rozwiązaniem tym może okazać się centrala PBX. Czym jest i jak możesz wykorzystać ją do rozwoju firmy?

Centrala PBX, czyli dzwoń i oszczędzaj

Podstawą funkcjonowania każdej firmy – niezależnie od jej wielkości, branży w jakiej działa i celów biznesowych – jest możliwość wykonywania i odbierania połączeń. Te niestety, szczególnie w przypadku dużych przedsiębiorstw, zatrudniających dziesiątki pracowników, mogą generować bardzo duże koszty. I właśnie w tym miejscu najlepiej jest pomówić o tym, co daje centrala PBX, oferowana przez wielu operatorów. Jest to wirtualna centrala telefoniczna, która działa w chmurze – nie wymaga więc podłączania jakichkolwiek specjalistycznych urządzeń w Twoim przedsiębiorstwie, a jej konfiguracja trwać może zaledwie kilkanaście minut.

Taka wirtualna centrala opiera swoje działanie na telefonii VOIP, a więc połączeniach telefonicznych, które prowadzone są za pośrednictwem łącza internetowego. Jest to rozwiązanie, które cieszy się coraz większym zainteresowaniem klientów biznesowych i pozwala – jak żadne inne – na optymalizację kosztów przedsiębiorstwa.

Z czego wynikają oszczędności?

A skoro już jesteśmy przy optymalizacji kosztów, warto powiedzieć więcej na temat tego, w jaki sposób centrala IP może je zminimalizować. Po pierwsze – jak już wspomnieliśmy, nie płacisz za stworzenie fizycznej centrali w siedzibie przedsiębiorstwa, bo korzystasz z centrali w chmurze. Nie musisz przy tym wywiercać dziur w ścianach, by przeprowadzić przewody i nie wstrzymujesz pracy biura. Po drugie – zyskujesz możliwość korzystania z najtańszych połączeń za pomocą Internetu, które są o wiele bardziej korzystne z ekonomicznego punktu widzenia, od tradycyjnie wykonywanych połączeń. No i w końcu po trzecie – korzystasz wielu dodatkowych usług (wielu w formie „online”), co pozwala Ci rozwijać biznes.

Wirtualna centrala, czyli sposób na rozwój

Decydując się na centralę PBX, masz możliwość wdrożenia wspomnianej już telefonii VOIP. To ona odpowiedzialna jest za rozwój wielu przedsiębiorstw, dając właścicielom firm ogromne możliwości – zarówno w zakresie komunikacji wewnętrznej w firmie, która wchodzi na najwyższy poziom, jak również kontaktu z klientem. Jeżeli chodzi o to drugie – masz możliwość skorzystania z dedykowanego Twojej firmie systemowi call center, który znacznie poprawi jakość Twojej usługi. Co więcej – zyskujesz pełną władzę nad połączeniami, a więc możesz je przekierowywać, kolejkować czy nagrywać, co pozwoli Ci usprawnić codzienne działania.

Oczywiście to tylko część możliwości, jakie daje centrala PBX i telefony VOIP. Oprócz tego zyskujesz możliwość:

  • tworzenia drzew zapowiedzi głosowych (klient wybiera co chce osiągnąć poprzez rozmowę, wciskając konkretne przyciski),
  • organizowania konferencji głosowych – zarówno wewnątrz przedsiębiorstw, jak również na zewnątrz,
  • korzystania z nowoczesnego dialera telefonicznego,
  • generowania billingów online.

To oczywiście nie wszystko – tych opcji i możliwości jest dużo więcej, a Ty masz możliwość osiągania w ten sposób swoich celów biznesowych i rozwoju własnego przedsiębiorstwa. Wirtualna centrala IP daje Ci możliwość korzystania ze swojej firmowej telefonii z każdego miejsca na świecie, jest w pełni bezpieczna, a Ty oraz Twoi pracownicy, dostajecie możliwość korzystania z usług serwisowych i doradczych, zapewnianych przez operatora. Jak więc widać, możliwości jest wiele, dlatego też z wirtualnych centrali telefonicznych korzysta coraz większa liczba klienta – sprawdź sam na czym to polega i optymalizuj swoje koszty oraz… działania!

Centrala PBX – potężne narzędzie dla rozwoju firmy!