Czy warto zlecić prowadzenie firmowego fanpage’a?

Samodzielne prowadzenie firmowej strony na Facebooku z pewnością wymaga czasu i odpowiednich umiejętności oraz wiedzy jak efektywnie budować pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa. Jeśli tym bardziej takie serwisy społecznościowe jak Facebook, Instagram czy też LinkedIn stanowią dla firmy priorytet w promocji internetowej to należy rozważyć możliwość wynajęcia zewnętrznej firmy, która zadba o ten aspekt. Szczególnie teraz, kiedy doświadczamy sytuacji kryzysowej na rynku, dlatego też agencje typu https://kryzysowy.marketing wychodzą im naprzeciw wszystkim firmom i oferują pomoc (nie tylko w zakresie "social media") w tym jakże trudnym czasie. Warto jednak wcześniej zastanowić się nad zaletami i wadami takiego rozwiązania.

Co daje samodzielne prowadzenie firmowego Facebooka?

Z pewnością zaletą jest to, że w pełni kontrolujemy to co ukazuje się na fanpage’u. Sami decydujemy o tym jak często i jakie treści będą dostępne dla użytkowników. Jeśli firmowy fanpage jest prowadzony przez osobę blisko związaną z firmą i mającą dostęp do aktualnych danych to będzie zdecydowanie łatwiej i szybciej publikować ważne nowinki związane z przedsiębiorstwem. Oczywiście to wszystko wymaga wygospodarowania odpowiedniej ilości czasu. Mowa tu nie tylko o czasie na zamieszczanie nowych postów, ale również czas jest potrzebny aby aktywnie odpowiadać na komentarze użytkowników oraz udzielać odpowiedzi poprzez prywatne wiadomości.

Prowadzenie firmowego fanpage’a przez agencję marketingową

Jeśli zlecimy prowadzenie firmowego Facebooka firmie zewnętrznej to nie będzie oznaczało, że stracimy kontrolę nad tym co ma ukazywać się na stronie. Jest to o tyle istotne, że na początku planowania działań określa się to, że sam właściciel ma również możliwość publikowania swoich treści lub może on po prostu zlecić publikację określonych treści w odpowiednim czasie właśnie firmie zewnętrznej. Oczywiście można pozwolić sobie na to, aby w pełni fanpage został obsłużony przez agencję marketingową lub podobną firmę doświadczoną w marketingu internetowym. Pozwoli to w pełni skupić się na innych aspektach prowadzenia firmy oraz pozostawić aspekt promocyjny w rękach doświadczonych ludzi.

Jak wybrać odpowiednią firmę zewnętrzną do prowadzenia fanpage’a?

Z pewnością należy upewnić się, że mają doświadczenie w tym co robią oraz ważne jest też to, że zajmują się z sukcesem prowadzeniem innych firmowych stron. Bogate portfolio będzie doskonałym wyznacznikiem jakości i popularności wśród klientów. Istotne jest też to czy firma będzie elastyczna względem wymagań i dostosuje się do potrzeb klienta pod względem oferowanych usług i ceny.