30-03-2020

Dla bezpieczeństwa odbiorców ulotek

Reprezentanci branży dystrybutorów gazetek, ulotek informacyjnych, katalogów i przesyłek pocztowych przekonują: „Robimy wszystko, żeby zagwarantować naszym pracownikom i odbiorcom drukowanych materiałów informacyjnych najwyższe standardy higieny. Dlatego postanowiliśmy uruchomić akcję „CZYSTA KLAMKA”, która ma na celu zapewnienie bezpieczeństwo odbiorcom ulotek i broszur”.

Ulotki, broszury i katalogi to istotne źródło informacji zwłaszcza dla osób starszych, które w mniejszym stopniu korzystają z Internetu. Są ważnym mechanizmem informacyjnym, czego świadomość potwierdza chociażby ostatnia kampania rządowa, w ramach której Poczta Polska dostarcza do skrzynek 15 milionów broszur z informacjami i zaleceniami na temat koronawirusa – czytamy w piśmie otrzymanym od przedstawicieli Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB . - Branża producentów i dystrybucji przesyłek bezpośrednich zatrudnia blisko 10 000 osób. Dokładamy wszelkich starań, aby branża cieszyła się zaufaniem konsumentów i partnerów biznesowych. Robimy wszystko, żeby zagwarantować naszym pracownikom i odbiorcom drukowanych materiałów informacyjnych najwyższe standardy higieny. Dlatego postanowiliśmy uruchomić akcję „CZYSTA KLAMKA”, która ma na celu zapewnienie bezpieczeństwo odbiorcom ulotek i broszur - dodają.

Najważniejsze założenia inicjatywy są następujące:
• po wydrukowaniu materiały przekazywane są do doręczenia dopiero po bezpiecznym okresie ich “kwarantanny”;
• każde dostarczenie materiałów poprzedzone jest przetarciem odpowiednim środkiem sanityzującym:
- wszystkich klamek i przycisków domofonu na drodze dystrybutora,
- wszystkich skrzynek pocztowych, do których doręczane są materiały promocyjne.

• Dodatkowo doręczyciele korzystają z rękawiczek ochronnych dezynfekowanych przed i po wyjściu z klatek schodowych.

- Mamy nadzieję, że w obliczu nadchodzącego kryzysu gospodarczego będziemy mogli liczyć na Państwa zrozumienie i nieutrudnianie procesu dostarczania mieszkańcom materiałów drukowanych szczególnie, że w obecnym czasie wdrożyliśmy środki bezpieczeństwa co najmniej takie jak stosowane przez dostawców przesyłek kurierskich czy jedzenia z dowozem. Zapewni to szansę dotarcia m.in. do osób wykluczonych cyfrowo, a równocześnie pozwoli na zachowanie stanowisk pracy, co w tym okresie jest szczególnie ważne – przekonują organizatorzy akcji „Czysta klamka”.

Akcja prowadzona jest przez Radę ds. rynku Direct Mail przy Polskim Stowarzyszeniu Marketingu SMB