Od lat utarło się przekonanie, iż w zawodzie mechanika samochodowego naciąganie klienta to rzecz jak najbardziej normalna. Wybieramy się do warsztatu samochodowego z jednym problemem, a nagle okazuje się, że jest ich pięć. Jak to w ogóle możliwe? Skąd nagle awaria części, która nie dawała żadnych oznak zepsucia? Wielu z nas głęboko wierzy mechanikowi i to, co ten powie uważa za święte. Inni z kolei zastanawiają się nad tym, czy stwierdzona awarie to prawda czy może czysty blef.
Niekoniecznie musi kłamać…
Większość osób w chwili, gdy usłyszy niechcianą wiadomość odnośnie ilości napraw, od razu bierze pod uwagę - kłamstwo mechanika. Skąd nagle z jednej awarii, kilka innych? Jak to możliwe, że problem niby błahy, nagle stał się tak bardzo poważny? Przede wszystkim należy zdać sobie sprawę z tego, że niekoniecznie musi to, co mówi, być kłamstwem. Są bowiem sytuacje, w których faktycznie konieczna będzie większa naprawa, choć zupełnie się jej nie spodziewaliśmy.
Najczęściej pojawiającym się problemem jest brak możliwości postawienia jednoznacznej diagnozy. Zdarza się bowiem tak, że wiele powiązanych ze sobą czynników, nie jest w stanie jednoznacznie określić, w czym tkwi problem. Może więc być tak, że mechanik samochodowy readyauto.pl/oferta/mechanika-samochodowa-szczecin naprawi jedną część, a niekoniecznie przyniesie ona zamierzony skutek. W takiej więc sytuacji, konieczne będzie naprawienie kolejnej rzeczy. Działa to często na zasadzie chybił - trafił, eliminując po kolei poszczególne, możliwe przyczyny danego stanu rzeczy.
Drugim z przykładów, gdy mechanik niekoniecznie próbuje nas okłamać i nabić na dodatkowe koszta jest sytuacja, w której dokonuje wymiany danej części, ale wie przy tym, że lepiej też wymienić elementy, które z tą naprawą są związane. Taka sytuacja może na przykład dotyczyć rzeczy, która lepiej będzie działać, jeśli powiązana z nią część, także będzie nowa. Tak samo, w sytuacji, gdy dokonuje się jednej naprawy, często lepiej jest ją połączyć z czymś innym, aby zaraz nie zostawić auta w warsztacie kolejny raz.
Kolejna sytuacja to taka, w której mechanik samochodowy zaczął rozbierać samochód i w trakcie przeglądu poszczególnych części zobaczył, że kolejne elementy wymagają naprawy. W takich sytuacjach powinien się on skontaktować z klientem, by dowiedzieć się, czy taka naprawa jest przez niego akceptowana. Jeśli zrobi to na własną rękę, bez poinformowania właściciela pojazdu o naprawie, możemy przypuszczać, iż nie był on z klientem uczciwy.
Zdarzają się również i takie sytuacje, w których odbierając auto z naprawy, nagle w trakcie powrotu do domu, dzieje się z nim coś złego. Możemy wówczas przypuszczać, że warsztat specjalnie zrobił coś, abyśmy wrócili i ponownie oddali auto do naprawy. Niekoniecznie tak musi być. To, że naprawiono jeden element, a inny nagle przestał działać, może być po prostu kwestią przypadku.
By zachować czujność
Jednym z kluczowych elementów, na jakich należy się skupić, to wybór odpowiedniego warsztatu samochodowego. Jak go znaleźć? Najlepszą z opcji jest tak zwany - wybór z polecenia. Skoro ktoś nam go poleca, możemy mieć pewność, że i my będziemy w pełni zadowoleni z danego wyboru. Jeśli takiego warsztatu nie mamy, dobrze jest sprawdzić opinie, jakie często pojawiają się w sieci czy na social mediach. Wystarczy wpisać mechanik samochodowy readyauto.pl/kontakt i konkretną nazwę warsztatu, by zobaczyć, co o danym miejscu napisali inni klienci. Jakiekolwiek negatywne komentarze, powinny jak najbardziej wzbudzić naszą czujność. Jeśli bowiem pojawi się choć jeden klient, który napisze o nieuczciwości danego warsztatu, lepiej sprawdzić wszystko podwójnie, niż potem płacić za rzeczy, których wydatek nie jest koniecznością.
Jak działają nieuczciwi mechanicy samochodowi?
Jeśli pojawia się mechanik samochodowy, który nie do końca jest uczciwy, często informuje on klienta o konieczności naprawy lub wymiany części, które absolutnie nie są zepsute. Wymienia je na nowe, pobiera za naprawę konkretną sumę pieniędzy, a potem te ,,stare” elementy, które w rzeczywistości nie są zniszczone, wykorzystuje przy pracach w innych samochodach. Taka nieuczciwość niestety zdarza się niezwykle często, dlatego też należy pamiętać, by dokładnie wszystko analizować i brać pod uwagę wszystko, co mogłoby świadczyć o nieuczciwości mechanika.
Odpowiednie opinie, renoma i mocna pozycja na rynku. Fachowe sprawozdanie, informowanie klienta o wszelkich możliwych naprawach, które pojawiły się w czasie przeglądu samochodu. Jeśli dany mechanik samochodowy ma zbudowaną już na rynku swoją markę, nie będzie chciał jej zniszczyć poprzez swoją nieuczciwość. W takim więc miejscu na pewno nie zostaniemy oszukani, a w naszym samochodzie naprawione zostaną jedynie te części, które faktycznie tej naprawy po prostu potrzebują. Dobry mechanik to klucz do pełnego naszego zadowolenia.