Ile kosztuje SEO?

Prowadzisz przedsiębiorstwo i myślisz nad reklamą w sieci? Dziś strona internetowa to zadecydowanie za mało. Aby realnie poprawić swoje wyniki w Internecie, powinieneś zainteresować się SEO. Pozycjonowanie pozwoli Ci osiągać wyższą lokatę w wynikach wyszukiwania Google. Dzięki temu znacząco zwiększysz ruch na stronie, a co za tym idzie i zainteresowanie Twoją firmą. Boisz się wysokich kosztów optymalizacji? Sprawdźmy, ile wydasz na pozycjonowanie swojej strony.

SEO – czy to się opłaca?

Internet to w tej chwili najbardziej powszechne medium wymiany informacji. Z najnowszych badań przeprowadzonych dla portalu StatCounter wynika, że aż 95% internautów w Polsce sprawdza informacje w wyszukiwarce Google. Jeśli chcesz realnie poprawić pozycję swojej strony, powinieneś zastanowić się nad wdrożeniem zasad SEO na swojej witrynie.

Dlaczego zwraca się taką uwagę na pozycjonowanie? SEO (z ang. Search Engine Optimization) to działania, które mają poprawić widoczność strony internetowej w sieci. Polegają one na optymalizacji strony pod kątem wymagań, jakie stawiają algorytmy Google. Od tego, jak widzą one naszą witrynę, zależy jak wysoko będzie wyświetlać się ona w wynikach wyszukiwania danej frazy.

Celem pozycjonowania jest osiągnięcie jak najlepszej lokaty wśród wyników organicznych, czyli bezpłatnych. Nie płacisz za samą obecność Twojej witryny w wyszukiwarce. To jakie konkretnie będziesz musiał ponieść wydatki, zależy od wielu czynników. SEO to jednak niezwykle opłacalna inwestycja, która umożliwi Ci:

  • dotarcie do nowych klientów,
  • podniesienie rozpoznawalności marki w Internecie,
  • zwiększenie ruchu na stronie,
  • poprawę wyników finansowych,
  • budowanie wizerunku i relacji z klientami.

Pamiętaj, pozycjonowanie to proces, który wymaga specjalistycznej wiedzy, czasu, narzędzi i budżetu. To inwestycja, która nie zwróci się natychmiast, lecz z czasem pozwoli Ci zyskać przewagę na tle konkurencji coraz niższym kosztem.

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej? Cennik usług

Pozycjonowanie – za co płacisz w przypadku działań SEO?

SEO wymaga wielu złożonych działań, które w rezultacie podniosą Twoją widoczność w sieci. Aby optymalizacja była skuteczna, musi zostać dopasowana do celów, jakie obrałeś i budżetu, którym dysponujesz. Na cenę składają się poniższe etapy prac:

  1. Audyt SEO

Optymalizację należy rozpocząć od zbadania aktualnego stanu witryny. Dogłębna analiza zawartości witryny i jej technologicznych aspektów pozwoli Ci zaplanować dalsze działania. Ile to kosztuje? Podstawowy audyt możesz wykonać za darmo.

O ile podstawowy audyt SEO można przeprowadzić samemu, o tyle z interpretacją wyników i wdrożeniem zmian pozostaniesz sam. Oczywiście, jeśli chcesz wprowadzić zmiany samodzielnie, ale nie masz odpowiedniej wiedzy, musisz się liczyć z czasem spędzonym na naukę. Jeśli nie masz ku temu warunków ani predyspozycji, najlepszym rozwiązaniem wydaje się podjęcie współpracy z agencją marketingową. Zespół specjalistów sprawi, że ruch na Twojej stronie wzrośnie, a razem z nim Twoje wyniki finansowe.

  1. Analiza słów kluczowych i konkurencji

Słowa kluczowe odgrywają istotną rolę w optymalizacji. Liczba fraz, na które pozycjonowany ma zostać serwis, wpływa między innymi na ostateczną wycenę usługi SEO. Na cenę składa się więc praca specjalisty, która obejmuje analizę słów kluczowych w branży i analizę konkurencji.

Należy zdefiniować, jakimi frazami kluczowymi chcesz się posługiwać. Trzeba sprawdzić, czego szukają w sieci internauci i zrobić rozeznanie u konkurencji. Pozwoli to sprawnie zaplanować dalsze działania SEO. W tym celu specjaliści korzystają z profesjonalnych narzędzi, np. Senuto, Google Analytics czy Ahrefs.

  1. Copywriting SEO

Wyniki analizy fraz kluczowych należy przełożyć na treści publikowane na stronie. Pamiętaj, że optymalizacja treści jest ważna dla algorytmów Google, ale nie tylko one będą odbiorcami Twoich tekstów. Liczy się przede wszystkim użytkownik, czyli Twój potencjalny klient. Staraj się wyczerpywać temat i opisywać dogłębnie poruszane kwestie. Kreuj profesjonalny wizerunek. Klienci doceniają profesjonalizm i merytoryczne podejście do zagadnień branżowych.

Tworzeniem treści możesz zająć się sam lub zlecić to zadanie wyspecjalizowanemu copywriterowi. Zastanów się, czy masz na to czas, czy wolisz zainwestować i to zadanie przekazać specjaliście. Współpraca z fachowcem SEO generuje dodatkowe koszty, ale masz pewność, że praca zostanie wykonana należycie. Jeśli zależy Ci na jeszcze większej rozpoznawalności, zastanów się nad publikowaniem stworzonych treści w mediach społecznościowych, wartościowych portalach czy katalogach firm.

  1. Optymalizacja technicznych aspektów strony WWW

Optymalizacja strony internetowej pod kątem jej technicznych akceptów to kolejny filar działań SEO. Jeśli chcesz, by strona była poprawnie zaindeksowana przez algorytmy Google, powinieneś zadbać o m.in.:

  • bezpieczeństwo strony,
  • poprawne adresy URL,
  • szybkość ładowania się serwisu,
  • zastosowanie trafnych meta danych oraz opisów alt do grafik,
  • korzystanie z odpowiednich nagłówków,
  • responsywność, czyli poprawne wyświetlanie witryny na wszystkich urządzeniach.

Działania te niestety wymagają pewnych zasobów wiedzy na temat SEO. Nie przejmuj się w przypadku, gdy nie poruszasz się biegle po technicznych aspektach funkcjonowania strony internetowej. Zastanów się nad zleceniem tego zadania ekspertom.

  1. Budowanie linkowania zewnętrznego

Aby Twoja witryna zyskała większą widoczność, musisz zadbać o linkowanie. Link building to proces polegający na pozyskiwaniu odnośników do Twojej witryny w innych miejscach w Internecie. Muszą to być strony o dużej wiarygodności, publikujące materiały eksperckie.

Wycena profilu linkowego w dużej mierze zależna jest od zróżnicowania źródeł kierujących na Twoją stronę. Muszą one budzić zaufanie u odbiorców. Nie chcesz przecież, aby Twoja marka kojarzona była z kiepskiej jakości treściami. Twoje linki powinny pokazywać się w miejscach jednoznacznie związanych z branżą, w której działasz.

  1. Analityka i poprawki

Działania SEO nie kończą się jak za skinieniem czarodziejskiej różdżki. To długotrwały proces, który wymaga stawiania sobie kolejnych celów i ich regularnej realizacji. Postęp prac powinien być odczuwalny we wzmożonym ruchu na stronie. Ten z kolei zaowocuje wzrostem sprzedaży.

Nie jest to jednak tak proste, jak mogło by się wydawać. Często wdrożenie zmian technicznych i contentowych nie przynosi od razu pożądanych skutków. W takich wypadkach potrzebna jest wiedza ekspercka i zmiana strategii. Oczywiście, pociąga to za sobą kolejne koszty.

Koszty SEO – co wpływa na cenę optymalizacji i pozycjonowania?

Kluczowe z punktu widzenia wyceny optymalizacji SEO są jej poszczególne komponenty. Dodatkowy czynnik grają wiedza i doświadczenie, które mają eksperci. Ostateczna cena to wypadkowa m.in.:

  • wieku i historii witryny,
  • konkurencyjności branży,
  • tego, jak wiele zmian trzeba wprowadzić na witrynie i jakich narzędzi użyć,
  • skali, na jaką chcesz działać (regionalna czy globalna),
  • wielkości witryny.

Czy warto zainwestować w SEO? Podsumowanie

Decyzja o optymalizacji SEO to inwestycja, która zwróci się, jeśli przeprowadzisz ją prawidłowo. Niezawodną drogą do zwiększenia widoczności witryny w sieci jest współpraca z agencją marketingu zintegrowanego WeNet.

Zdając się na zespół ekspercki, w ramach bogatego pakietu pozycjonowania, możesz liczyć na przeprowadzenie szczegółowego audytu, a następnie optymalizację serwisu i zbudowanie silnego profilu linkowego. Ponadto masz zagwarantowane wsparcie dedykowanego opiekuna, który będzie na bieżąco informował Cię o postępach prac. Wszystkie efekty zostaną przedstawione w formie raportu. Nie wahaj się, wejdź na stronę WeNet.pl, skorzystaj z oferty i wyprzedzaj konkurencję!