Google Shopping - kto korzysta z kampanii produktowych?

Reklama w sieci zakupowej to doskonała szansa na promowanie produktów z Twojego sklepu internetowego. Skorzystać z takiej reklamy mogą zarówno większe biznesy e-commerce, jak i lokalne sklepy. Reklama produktowa wyświetla się w sekcji Google Zakupy, dzięki czemu daje możliwość dotarcia do duże grona odbiorców.

Co to jest Google Shopping i jak działa?

Reklama produktowa to graficzny typ reklamy proponowanej przez Google Ads. Za jej pomocą możliwe jest wyświetlenie najważniejszych informacji o Twoich produktach — zdjęć, modelu, ceny, nazwy sklepu itp. Aby rozpocząć kampanię produktową w Google Shopping, należy utworzyć konto Google Merchant Center, a następnie połączyć je z Google Ads. Kolejnym krokiem jest przygotowanie pliku produktowego, który zawiera wszystkie najważniejsze informacje o produktach w Twoim sklepie. Taki plik należy przesłać do Google Merchant Center, a na koniec utworzyć kampanię w Google Ads.

Zalety kampanii produktowej w Google Shopping

Zobacz jakie korzyści przynosi promowanie produktów w Google Shopping:

  • Reklama lepiej dopasowana do zapytań klientów — dzięki reklamie produktowej możesz w łatwy sposób przekazać informacje o produkcie, które pomogą klientowi w podjęciu szybkiej i łatwej decyzji zakupowej. Klient, wpisując nazwę konkretnego produktu, otrzymuje wyniki dokładnie dopasowane do jego potrzeb. Użytkownik z pozycji Google Shopping może zobaczyć zdjęcie produktu, jego cenę czy nazwę modelu, te wszystkie informacje pozwalają szybko zdecydować się na zakup.
  • Łatwe zarządzanie kampanią w Google Shopping — w odróżnieniu od reklamy tekstowej, reklama produktowa nie opiera się na słowach kluczowych, tylko na informacjach zawartych w pliku przesłanym do Google Merchant Center. Nie musisz wyszukiwać wielu słów kluczowych i ich aktualizować, wystarczy dobrze przygotować plik. Za pomocą Google Ads możesz zarządzać kampanią w prosty i szybki sposób, tworzyć grupy produktów oraz modyfikować dla nich stawki.
  • Możliwość analizy swoich wyników oraz działań konkurencji — promując swoją ofertę w Google Shopping, masz możliwość analizować skuteczność swoich kampanii oraz porównywać wyniki z działaniami konkurencji.

Koszty promowania produktów w Google Shopping

Tak jak w przypadku innych reklam w Google Ads, do rozliczania reklamy produktowej używa się systemu CPC, czyli koszt za jedno kliknięcie. Google Ads naliczy Ci opłatę tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie w reklamę, która prowadzi do Twojej strony docelowej. W Google Ads sam ustalasz stawkę za jedno kliknięcie, jednak jeśli okaże się, że do przebicia reklamy poniżej Twojej była potrzebna niższa stawka, taka właśnie zostanie naliczona.

Gdzie wyświetlają się kampanie Google Shopping?

Reklama produktowa może wyświetlać się w:

  • sekcji Google Zakupy, czyli karcie, która jest możliwa do wybrania spośród innych kart takich jak Google Mapy, czy Google Grafika,
  • wyszukiwarce Google (obok reklam tekstowych) oraz w Google Grafika,
  • witrynach internetowych należących do partnerów w sieci wyszukiwania Google.