Pozycjonowanie to dziedzina, w której działa wielu ekspertów i którą interesuje się ogromna rzesza ludzi – również taka, nieposiadająca stosownej wiedzy. I dlatego też w Internecie funkcjonuje bardzo wiele mitów SEO, które nie mają wiele wspólnego z rzeczywistością, a mimo to wpływają na opinie wielu osób i żyją własnym życiem. Oto 5 najpopularniejszych mitów SEO – pamiętaj, by nie kierować się nimi ani podczas procesu pozycjonowania, ani poszukiwania specjalistów SEO!

 

5 mitów SEO

 

Meta tag "description" wpływa na pozycjonowanie

Wszelkie meta tagi są przez wielu ekspertów SEO uważane za absolutną podstawę optymalizacji strony internetowej. To zupełnie odmienne podejście od tego, które mówi, że meta tagi nie mają znaczenia i powinno się z nich zrezygnować – dla oszczędności czasu. Kto ma rację? Oczywiście jak zwykle prawda jest po środku – meta tagi "TITLE" mają wpływ na skuteczne pozycjonowanie stron, ponieważ stanowią jeden z czynników rankingowych, jakie Google bierze pod uwagę ustalając pozycje stron w wynikach wyszukiwania. Potwierdza to również specjalista SEO http://www.mateuszkozlowski.pl. Mało tego – meta dane są również bardzo istotne dla użytkowników, ponieważ opisują mu zawartość strony.

Jednocześnie mega tagi "description" nie są brane pod uwagę w rankingu, a jedynie mają znaczenie w postaci ewentualnego zwiększania klikalności w SERP-ach.

 

Linki sponsorowane wspomagają pozycjonowanie

Niektórzy uważają, że linki sponsorowane mogą mieć bezpośrednie powiązanie z wynikami organicznymi Google, a nawet być czynnikiem rankingowym w Google. Jest to oczywiście absolutna nieprawda – reklamy Google AdWords nie są w żadnym stopniu powiązane z wynikami organicznymi i by skutecznie pozycjonować, nie trzeba dodatkowo płacić za reklamy. Co nie znaczy, że takie linki nie mają wpływu bezpośredniego – mogą bowiem doprowadzić do sytuacji, w której na stronie pojawia się więcej osób, zmniejsza się współczynnik odrzuceń, a użytkownicy pozostają w witrynie dłużej – wtedy Google może to docenić, a SEO będzie skuteczniejsze.

 

Słowa kluczowe nie mają już znaczenia

Takie głosy zaczęły pojawiać się swojego czasu po aktualizacji Kolibra. Jak się jednak okazuje – nie mają one wiele wspólnego z rzeczywistością. Wyrażenia kluczowe są wciąż niezwykle istotne, jednak właściciele stron powinni skupić się bardziej na intencjach użytkownika i tym, co chciałby on zobaczyć na stronie, wpisując konkretne hasło w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj, że dobrej jakości content i odpowiednio dobrane oraz zoptymalizowane słowa kluczowe to absolutny klucz do sukcesu w nowoczesnym pozycjonowaniu.

 

Social media bezpośrednio wpływają na pozycjonowanie

Podobnie jak linki sponsorowane, social media nie są czynnikiem rankingowym i nie mają bezpośredniego wpływu na pozycje strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google. Co nie znaczy, że nie mają wpływu… pośredniego. Jak bowiem wiadomo, w mediach społecznościowych umieszczamy linki (co prawda nofollow, ale jednak), budujemy społeczność wokół marki i wchodzimy w interakcje z odbiorcami – dzięki temu możemy zwiększyć ruch na stronie, a także sprawić, że marka zyska większe uznanie w Internecie. A to krok do lepszego pozycjonowania.

 

Pozycjonowanie umiera

Na szczęście pozycjonowanie wciąż żyje i ma się dobrze – zmienia się jedynie jego forma i aktualizacji ulegają metody działania specjalistów. Możemy jednak z pełną stanowczością stwierdzić, że „SEO is still alive!”.