Najpopularniejsze wiadomości i informacje dla miasta Wadowice

Czy Marketing Szeptany da się połączyć z Link Buildingiem?

Przekonaj się, czym są te dwa podobne sposoby promocji marki i witryny oraz czy da się je połączyć w jeden, zyskując podwójne korzyści!

Marketing szeptany i linkbuidling według wielu badań używa ponad połowa osób promujących się w sieci. Nieco mniej osób używa również obydwu sposobów, dbając o względy wizerunkowe i pozycjonowanie witryny. Połączenie tych sposobów promocji może być korzystne pod wieloma względami np. finansowym lub użytecznym. Tworzenie wpisów, które będą spełniły wymogi, zarówno link buildingu jak i marketingu szeptanego, nie jest szczególnie trudne, a publikowanie ich stronach internetowych spełniających wymagania obydwu strategii też nie powinno przy spożyć sporego problemu. W dalszej części przybliżamy marketing szeptany i link building oraz podpowiemy, jak połącz te dwa sposoby promocji.

Marketing szeptany — względy wizerunkowe

Pierwszym typem wpisów, jakie możemy dodać w internecie, są te wizerunkowe o naszej firmie. Jest to tzw. marketing szeptany czy popularna “szeptanka”. Są to wpisy, które umieszczamy najczęściej na forach internetowych czy w social mediach lub innych miejscach, gdzie znajdują się nasi potencjalni klienci i polecamy w nich naszą firmę. Wpisy takie zawierają krótki opis naszej marki oraz zachęcenie do skorzystania z oferty firmy. Ich skuteczność zawdzięczamy sile polecenia.

Wiele badań odnośnie marketingu potwierdza, że klienci mając do wyboru kilka podobnych anonimowych produktów, wybierają ten, który został im polecony — nawet przez osobę nieznajomą. Siła perswazji działa również na podświadomość a wiele osób tylko z tego względu zainteresuje się i sprawdzi naszą witryną czy markę.

Marketing szeptany, ma zatem budować pozytywny wizerunek poprzez pozytywny wydźwięk wpisów oraz sprawiać, że klienci będą interesowali się naszym produktem. Reklama w taki sposób jest zatem naturalna i podsuwa potencjalnym klientom ciekawe rozwiązania branżowe. Jeśli jest odpowiednio napisana, nie jest traktowana jako np. spam czy bezwartościowa treść a przydatny post.

Marketing szeptany możemy wykonywać zarówno samodzielnie, jak i zlecać go agencjom marketingowym. Przy samodzielnym wykonaniu jest to świetny sposób na to, aby niskim nakładem finansowym, poinformować wiele osób a w tym potencjalnych klientów o naszym istnieniu i funkcjonowaniu. Od strony technicznej marketing szeptany wymaga jedynie stworzenia krótkiego wpisu i znalezienia kilku miejsc np. for internetowych, gdzie gromadzą się osoby z naszej grupy docelowej. Marketing taki możemy wykupić w agencjach, gdzie za dodanie jednego popisu zapłacimy ok. kilku złotych. Treść dobierana jest w takim wypadku pro sprzedażowo, a lokalizacja pod kątem ilości użytkowników i popularności. Agencje marketingowe są w stanie dodać bardzo duże ilości takich wpisów, co z pewnością jest plusem, gdy mamy duży budżet reklamowy.

Linkbuidling — Pozycjonowanie

Drugim typem wpisów, które są używane w celu promocji naszej marki, ale tym razem pośrednio są wpisy linkbuildingowe. Linkbuidling jest jednym z najważniejszych rozwiązań pozycjonowania. Polega on na umieszczaniu wpisów polecających naszą markę, które zawierają link do naszej witryny lub różnych jej podstron. Działanie takie ma na celu przekazanie Google, że nasza strona jest bardzo często polecana w różnych miejscach w sieci i robią to bardzo renomowane witryny. Następnie Gogole określając naszą witrynę, bierze ten czynnik pod uwagę i pozycjonuje ją w hierarchii znacznie wyżej niż podobne witryny bez backlinków w sieci. Wpisy takie zmieszczą się na witrynach, które są popularne oraz mają odpowiednią renomę. Im lepszy jakościowo serwis, tym linkbuilding skuteczniejszy. Taki rodzaj promocji naszej witryny możemy wykonywać samodzielnie lub również zlecać go agencjom marketingowym. W takim przypadku również koszt dodania jednego linku będzie wynosił ok. 2 zł -3 zł z napisaniem i opublikowaniem. Dobrej klasy linkbuilding wykonuje ta agencja SEO działająca na terenie Gdańska oraz Warszawy.

Jak połączyć marketing szeptany i linkbuidling?

Jeśli zależy nam na stosowaniu obu form promocji jednocześnie lub chcemy wypróbować ten sposób, możemy bardzo prosto połączyć obie formy i czerpać korzyści z jednego opublikowanego w internecie wpisu. Aby stworzyć taki wpis, należy stworzyć część opisową, polecającą naszą markę oraz umiejętnie wpleść do treści wpisu link do naszej witryny. Wpis powinien zawierać zalety naszej marki, być naturalny oraz posiadać polecenie skorzystania z naszych usług. Na końcu lub w jego trakcie dodawać będziemy również link do naszej witryny np. z propozycją sprawdzenia aktualnego asortymentu czy usług.

W ostatnim kroku będziemy musieli wyszukać również odpowiednią lokalizację, która będzie spełniała dwa warunki — będzie popularnym miejscem w internecie z dużą liczbą użytkowników oraz będzie posiadała atrybut dofollow, czyli opcję, która pozytywnie wpływa na przekazanie mocy naszej witrynie w oczach Google. Czasami możemy również wybierać witryny typu nofollow, jeśli istnieje na nich duży ruch osób z naszej grupy docelowej. Choć taki wpis nie przyniesie bezpośrednio korzyści pozycjonujących, wpływa na wiarygodność naszej witryny w oczach Google, która rejestruje naszą aktywność na różnego typu stronach, a nie tylko na tych dofollow. Hybryda może wydawać się nieco trudniejsza we wdrażaniu, ale zapewnia bardzo dużo różnego rodzaju korzyści i plusów.

Jakie korzyści płyną z połączenia marketingu szeptanego i link buildingu?

Łączenie wpisów marketingu szeptanego i linkbuidlingu może mieć bardzo wiele korzyści. Pierwszą z nich jest oszczędność czasu i środków, które są bardzo ważne przy każdym rodzaju biznesu. W takiej opcji tworzymy jedynie jeden link, który publikowany jest w jednej lokalizacji. Dzięki temu możemy za taką samą sumę opublikować dwa razy więcej wpisów lub zaoszczędzić nawet 50% budżetu osiągając założony cel.

Działanie takie jest również efektywne i wydajne, gdyż osoby, które mogą zainteresować się naszą firmą, otrzymują link do naszej oferty, a wpisy linkbuidlingowe są dopracowane i nie można oznaczyć ich jako sztuczne pozyskiwanie linków zwrotnych czy smap. Plusem jest również łatwość przeprowadzenia takiej hybrydy. Możemy wdrażać ją zarówno samodzielnie, jak i uzgodnić nasze preferencje z agencją marketingową, która wyszuka odpowiednie lokalizacje i przygotuje odpowiednio zmodyfikowane wpisy.