Specjalista SEO

Działania SEO mają za zadanie wypromować daną stronę internetową w taki sposób, aby ta była na jak najwyższej pozycji w Google po wpisaniu przez użytkownika odpowiednich słów kluczowych. Taką pracą zajmuje się specjalista SEO, który to posiada odpowiednie doświadczenie, a do tego ma wiedzę i narzędzia, by móc działać w określonym kierunku i konkretną witrynę promować. W pozycjonowaniu niezwykle ważną rolę odgrywa między innymi sama struktura strony WWW, czystość kodu, a także szybkość ładowania. Istotne znaczenie ma również linkowanie oraz optymalizacja grafik. I na końcu to, co niezwykle ważna - treść na stronie, a więc teksty SEO, dzięki którym można działać, osiągając zamierzone efekty. Praca specjalisty SEO jest niezwykle pracochłonna, widoczna po dłuższym czasie, a do tego wymagająca skupienia się na określonych zasadach.

Zasada nr. 1 - analiza rynku i dobór słów kluczowych

Z całą pewnością jest to niezwykle ważny aspekt, na jakim należy w pełni się skupić, aby móc osiągnąć pożądane efekty. W pozycjonowaniu większość pracy skupia się właśnie na konkretnych słowach kluczowych, a więc na frazach. Każdy użytkownik korzystający z Google, aby coś znaleźć wpisuje odpowiednie słowa, po czym wyświetla mu się konkretna ilość stron nawiązująca właśnie do wpisanej frazy. Im lepiej strona wypozycjonowana na taką frazę, tym wyżej w Google się ona znajdzie. I tutaj kluczowe zadanie, jakim zajmuje się specjalista SEO www.adamgrabowski.guru/specjalista-pozycjonowanie-seo jest analiza rynku i sprawdzenie, które słowa kluczowe są najbardziej pożądane, a które mniej, jakie mają dużą konkurencyjność, a które mniejszą. I tak dla przykładu, jeśli ktoś jest zainteresowany pomocą osób oferujących copywriting, może on w Google wpisać na przykład owe copywriting lub na przykład copywriter. Jedno i drugie nakieruje nas na podobne strony, ale różnice między średnią liczbą miesięcznych zapytań dla danej frazy mogą znacząco się między sobą różnić.

Zasada nr.2 - odpowiednia merytoryka tekstów

Teksty, a więc treść odgrywa niezwykle ważną rolę. Należy więc na niej skupić się w sposób szczególny, bo to właśnie teksty SEO stanowią jeden z głównych punktów wpływających na sukces danego przedsięwzięcia. Dawniej wykorzystywano tak zwane precle, które często nie miały składu i ładu, ale zawierały jedynie konkretne słowo kluczowe. W chwili obecnej bierze się bardziej pod uwagę merytorykę, sens tekstu i jego wartość. Pisząc dane teksty, te muszą być poprawne stylistycznie i ortograficznie, muszą nieść one za sobą pewną wartość w postaci edukowania czytelnika lub rozwiązania problemu, a do tego muszą być logiczne, by można było je przeczytać.

Zasada nr.3 - odpowiednia struktura tekstu

Tutaj istotne znaczenie mają nagłówki typu H1, H2, H3 czy H4...Dla Google takie nagłówki są pomocą, by od razu wiedzieć o czym dany tekst jest. W obrębie danej strony może być jeden nagłówek H1 , a kolejnych już może być kilka. Co więcej, mówiąc o samej prezentacji treści, warto także pamiętać, by ten był odpowiednio wypunktowany, miał akapity, często odpowiednią grafikę, podkreślone ważniejsze kwestie, pogrubione kluczowe słowa. Tekst po wejściu na stronę ma stać się na tyle czytelnym, by dana osoba chciała się dogłębniej w niego wczytać, a nie zniechęcić się już na wstępie.

Zasada nr. 4 Umiar to podstawa

Skoro pozycjonowanie skupia się przede wszystkim na słowach kluczowych, to czy specjalista SEO www.adamgrabowski.guru/kontakt powinien używać ich jak najwięcej, by móc dzięki temu osiągnąć zamierzony efekt? Niekoniecznie! Tutaj należy znać umiar, bowiem tekst ma się przede wszystkim dobrze czytać, a słowa kluczowe mają być w niego w naturalny sposób wplecione. Nie można upychać ich dosłownie wszędzie, bowiem treść straci swoją naturalność, a co za tym idzie uzyskamy dużo niższą jakość. Warto oczywiście wykorzystywać więc słowa kluczowe, ale mając przy tym pełnię umiaru w ich wykorzystaniu.

Zasada nr.5 - unikanie błędów

Bardzo istotną rolę odgrywa unikanie błędów. To, o czym na pewno należy pamiętać, to tworzenie unikatowych, oryginalnych tekstów. Nie można ich kopiować, bowiem jest to SPAM, jak również i kradzież własności intelektualnej. Nie wolno używać mieszarek i generatorów tekstu, bowiem te stworzą teksty automatyczne, takie, których często nawet nie da się czytać. Nie można ukrywać treści na stronie czy nie wolno oszukiwać swoich czytelników.

Specjalista SEO, który oferuje pozycjonowanie stron, może zlecić usługi copywritingu osobie, która zajmuje się pisaniem lub w przypadku mniejszej ilości zleceń, a dużych zdolności twórczych, działać samodzielnie. Najważniejsze jest to, by tworzona treść była jak najlepsza pod kątem SEO, a wtedy z pewnością od strony technicznej wszelkie działania będą tak prowadzone, by klient otrzymał wszystko to, na czym tylko mu zależy. To stanowi tak naprawdę rzecz priorytetową.