Prace ruszyły. W miejsce starych garaży powstanie wielofunkcyjny budynek  Właśnie ruszyła kolejna, wielomilionowa inwestycja powiatu wadowickiego. Firma AKCES BK sp. z o.o. z Czechowic – Dziedzic wygrała przetarg na realizację pierwszego etapu budowy wielofunkcyjnego biurowca. Prace idą pełną parą. W przeciągu kilku miesięcy na miejscu starych garaży ma powstać nowy obiekt w stanie surowym zamkniętym.

Nowy 2-kondygnacyjny budynek z użytkowym poddaszem stanie przy ulicy Mickiewicza w Wadowicach. Na parterze będzie archiwum oraz garaże dla samochodów starostwa. Na pierwszym piętrze aula oraz 12 pomieszczeń biurowych. Na poddaszu do zagospodarowania będzie około 160 metrów kwadratowych, gdzie docelowo powstanie również dziewięć biur. Cały obiekt będzie dostosowany do osób niepełnosprawnych (toalety, pochylnia oraz winda).

- Plan jest ambitny i jak najbardziej wykonalny. Potrzeba wybudowania tego obiektu była ogromna. Po pierwsze ze względu na dokumenty, które obecnie zalegają we wszystkich urzędniczych  pokojach starostwa. Po drugie ze względu na nowoczesną aulę, której po prostu w tym mieście brakuje, a będzie służyła wszystkim - mówi Bartosz Kaliński, starosta wadowicki.

Aula będzie miała na stałe zamontowanych 60 miejsc siedzących z możliwością dołożenia kolejnych 40.  Przy tej sali będzie również szatnia oraz aneks socjalny. To pozwoli w komfortowych warunkach organizować konferencje, szkolenia, okolicznościowe spotkania. Co najważniejsze, aula ta będzie udostępniana według potrzeb innym placówkom czy organizacjom pozarządowym.

Co do samego archiwum, to takiego do tej pory w starostwie nie było. Efekt - dokumenty trzymane są w szafach we wszystkich urzędniczych pokojach oraz na korytarzach. Z roku na rok jest ich coraz więcej, a miejsca coraz mniej.

- Nowe archiwum z ogromnym magazynem, z biurem archiwisty i czytelnią akt rozwiąże problem przechowywania dokumentów starostwa na najbliższe kilkadziesiąt lat – wyjaśnia Agnieszka Jamróz, kierownik Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych w starostwie.

Do nowego budynku przeniosą się również niektóre wydziały, takie jak Zespół Kontroli Wewnętrznej, Wydział Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych, Wydział Środowiska, Biuro Rady Powiatu, Archiwista Zakładowy oraz Rzecznik Konsumentów.

- Wtedy będzie możliwość przeprowadzenia gruntownego remontu starego budynku starostwa na ulicy Batorego 2. Całkowicie zmodernizowany zostanie parter, co pozwoli mieszkańcom powiatu każdą swoją sprawę załatwić w jednym miejscu, bez chodzenia od pokoju do pokoju – tłumaczy Bartosz Kaliński.

Pierwszy etap budowy, który właśnie się rozpoczął, ma się zakończyć zgodnie z umową 30 września 2018 roku. Koszt stanu surowego zamkniętego to niespełna 2,6 mln zł. Natomiast cała inwestycja z wyposażeniem ma kosztować łącznie około 6,5 mln zł.