Życie każdego z nas może być obarczone licznymi problemami. Z częścią śmiało radzimy sobie samodzielnie, bez większego wysiłku rozwiązując je w odpowiedni sposób. Inne problemy wymagają interwencji z zewnątrz i świeżego, obiektywnego spojrzenia i nietuzinkowego podejścia. Są też takie sprawy, które wymagają sprawdzonych, rzetelnych informacji pozyskanych w ekspresowym tempie. Niezależnie od typu problemu, warto zgłosić się do prywatnego detektywa. Jak wygląda proces wynajęcia specjalisty?
Krok pierwszy - określ swoje potrzeby
Zanim udasz się do biura detektywistycznego, należy wpierw dokładnie określić problemy, z jakimi się zmagasz oraz potrzeby i oczekiwania. Agencje detektywistyczne różnią się między sobą, ponieważ wiele z nich może zajmować się rozbieżnymi tematami. Trzeba więc dokładnie określić typ swojej sprawy, aby w kolejnym kroku podjąć prawidłową decyzję odnośnie biura. Choć z pewnością nie będzie to błąd, ponieważ agencja może odmówić Ci pomocy, na pewno stracisz czas, udając się na spotkanie, a następnie, po odmowie, poświęcając cenne chwile na wybieranie kolejnego biura.
Warto wiedzieć, że biura detektywistyczne mogą zajmować się poszukiwaniem osób zaginionych, weryfikacją wiarygodności kontrahentów i partnerów biznesowych, sprawdzaniem wierności drugiej połówki, kontrolą pracowników czy przeprowadzaniem wywiadu gospodarczego.
Krok drugi - zrób research i wybierz najlepsze biuro detektywistyczne
Rynek usług detektywistycznych jest rozbudowany w naszym kraju, a to dzięki rosnącemu zapotrzebowaniu na rozmaite śledztwa, mniejsze lub większe. Obecnie, choć propozycji dużo, nadal ciężko jest znaleźć to odpowiednie biuro detektywistyczne. Dużą rolę odgrywa lokalizacja, jak i profesja konkretnego detektywa.
Istotną cechą wybranego przez Ciebie detektywa powinna być licencja. Jest to wymóg konieczny, aby wszystkie zebrane materiały oraz usługi były w pełni legalne i by mogły zostać przedstawione w sądzie, jeśli zajdzie taka potrzeba. Ciekawym dodatkiem może być członkostwo w stowarzyszeniach detektywistycznych. Co prawda nie jest to wymagane, jednak może przekonać klienta o tym, że fachowiec zna się na swojej pracy, która jednocześnie jest jego pasją i hobby.
Krok trzeci - podpisz umowę i czekaj na raport
Jeśli już znalazłeś najlepsze biuro, jakie tylko mogło istnieć, czas na rozmowę, przedstawienie sprawy i podpisanie umowy. Nie może w niej zabraknąć przedmiotu umowy, zasad poufności obydwu stron oraz zasad dotyczących kontaktowania się z detektywem. Klient ma obowiązek przedstawić swój dokument tożsamości, jeśli specjalista o to poprosi. Detektyw Warszawa to bardzo dobry wybór, ponieważ klient może liczyć na szybkie rozwiązanie sprawy. Cała współpraca kończy się przedstawieniem przez detektywa raportu, który będzie zawierał niezbędne informacje, dowody w postaci zdjęć czy filmów. Ze strony klienta powinna spłynąć zapłata za wykonane działania, o czym także trzeba pamiętać. Kwotę godzinową czy dzienną detektyw powinien umieścić w umowie, aby wszystko było jak najbardziej klarowne dla obydwu stron.