Content marketing to jedno z głównych działań, wspierających pozycjonowanie stron internetowych. Oznacza tworzenie wartościowych dla grupy odbiorców treści w różnych formach – od artykułów, przez infografiki, po filmy wideo i inne sposoby przekazania potencjalnym klientom informacji o swoich produktach i usługach oraz związanych z nimi tematach.
Content marketing może pełnić kilka ważnych funkcji, mających ogromne znaczenie dla zwiększenia popularności firmy w Internecie. Przede wszystkim pozwala zdobyć zaufanie klientów i buduje profesjonalny wizerunek marki, ułatwia także dotarcie do sporej grupy odbiorców, a do tego jest świetnym źródłem wartościowych linków naturalnych. Silnie wspomaga pozycjonowanie, a przy tym przynosi także inne korzyści, zapewniając marce większy rozgłos i budując więź z obecnymi i przyszłymi klientami. Może służyć do reklamowania konkretnych usług lub produktów, najczęściej jednak zachowując przy tym merytoryczny charakter, najbardziej wartościowy dla odbiorców.
Główne działania content marketingu to:
- tworzenie i udostępnianie wartościowych treści, związanych z branżą, w jakiej działa dana firma oraz dostosowanych do wybranej grupy klientów,
- zainteresowanie odbiorców publikowanymi treściami,
- budowanie stałego zaangażowania klientów poprzez tworzenie z nimi relacji opartej na emocjach i zaufaniu.
Content marketing może wykorzystywać treści różnego rodzaju. Zalicza się do nich przede wszystkim treści pisane, czyli głównie:
- artykuły sponsorowane,
- opisy produktów,
- poradniki,
- wpisy na blogach tematycznych,
- newslettery,
- e-booki.
Marketing treści może mieć także formę graficzną, na przykład w postaci infografik i galerii zdjęć. Obejmuje również wideo, gry czy aplikacje.
Content marketing najczęściej odnosi się do produktów i usług marki, jednak nie jest nachalną reklamą, a przydatną odbiorcy treścią. Może np. pomagać w wyborze produktu, opisując jego cechy i zastosowanie, doradzać klientom w kwestii jego użytkowania czy konserwacji, a także opisywać powiązane z produktami lub usługami tematy o szerokim zakresie.
Jakie korzyści zapewnia dobry content marketing? Przede wszystkim zwiększa ruch na stronie internetowej oraz wspiera pozycjonowanie w Grudziądzu, zwiększając widoczność strony w sieci. Buduje także zaufanie klienta do marki, pomagając tworzyć lojalną sieć odbiorców.
Jakie cechy powinien mieć dobry specjalista SEO?
Aby strona mogła osiągnąć wysokie wyniki w wyszukiwarce, potrzebna jej fachowa opieka. Specjalista SEO musi wyróżniać się kilkoma ważnymi cechami, które przełożą się na widoczność witryny w sieci – jeśli chcemy bowiem liczyć na dobre pozycjonowanie w Grudziądzu, potrzebne będą nie tylko umiejętności, ale również kilka innych, ważnych aspektów.
Doświadczenie – specjalista SEO powinien przede wszystkim doskonale znać swoją branżę i mieć wieloletnie doświadczenie w pozycjonowaniu serwisów firm działających w różnych sektorach. Do każdej strony internetowej trzeba bowiem podejść indywidualnie, aby ustalić najlepszą dla niej strategię i móc liczyć na satysfakcjonujące wyniki. Dzięki dłuższej obecności w branży specjalista może zapewnić swoim klientom o wiele skuteczniejsze metody działania.
Stałe uzupełnianie wiedzy – SEO jest specyficzną branżą, w której wiele może się zmienić w bardzo krótkim czasie. Stale aktualizowany algorytm Google i szybki rozwój technologii sprawiają, że specjalista SEO musi być stale na bieżąco, aby zapewniać swoim klientom wymagane wyniki.
Kreatywne podejście – specjalista SEO powinien odznaczać się także dużą kreatywnością. Indywidualne podejście do każdej strony internetowej wymaga często niestandardowych rozwiązań i zupełnie nowych pomysłów.
Wszechstronność – dobry specjalista SEO musi zajmować się bardzo rozległą tematyką, związaną z pozycjonowaniem stron, marketingiem w sieci oraz innymi zagadnieniami. Dobre orientowanie się w dziedzinach związanych z Internetem i jego użytkownikami oraz szeroko pojętą reklamą są niezbędne do skutecznego działania w celu zwiększenia widoczności strony w sieci.