W obecnych czasach żaden biznes nie może istnieć bez dobrej reklamy. Każdego roku powstaje również wiele nowych firm, które dodatkowo stają się konkurencją. Pozyskiwanie klientów, staje się więc coraz trudniejsze.
Nadal bardzo dobrym sposobem dla biznesu lokalnego jest reklama offline, ale warto również wykorzystać nowoczesną technologię do promocji internetowej. Można zdecydować się także na jedno i drugie rozwiązanie.
Jakie są sposoby pozyskiwania klientów?
Istnieje wiele różnych skutecznych metod pozyskiwania klientów. Można zastosować druk cyfrowy i wielkoformatowy:
- Wizytówki - tego rodzaju promocja umożliwia przekazanie bardzo szybko wszystkich danych kontaktowych. Wykorzystują je duże korporacje na konferencjach, ale także małe i średnie firmy na imprezach biznesowych. Warto nadrukować imię, nazwisko, adres firmy, telefon, stronę www, logo, motto.
- Ulotki - są bardzo skuteczną formą reklamy i tanim sposobem na dotarcie do potencjalnych klientów. Trzeba dokładnie zastanowić się, w jakim miejscu czas spędzają odbiorcy i tam wysłać pracowników do rozdawania.
- Plakaty - doskonale sprawdzają się przy okazji organizowania imprezy lub ważnego wydarzenia. Służą do reklamowania seansów filmowych w kinach, ale z ich pomocą można także promować każdy produkt czy usługę. Są dobrą alternatywą dla reklamy radiowej czy prasowej, ponieważ mają znacznie niższe koszty produkcji.
- Banery reklamowe - to chyba najpopularniejszy model reklamy. Świetnie sprawdza się od wielu lat. Można taki system zamontować nad wejściem do firmy, na podjazdach, ale także w dowolnym miejscu w mieście, przy stacjach benzynowych, a nawet na domowym ogrodzeniu. Są wytrzymałe i odporne na zmienne warunki atmosferyczne.
Który sposób reklamowania jest najlepszy?
W każdej branży sprawdza się inne rozwiązanie. Czasami łatwo jest dotrzeć do odbiorców prostym drukiem cyfrowym w postaci ulotek i plakatów, ale w wielu stacjach warto postawić na duży baner reklamowy.
Druk wielkoformatowy jest bardzo skuteczny wtedy, gdy przyciąga uwagę. W takiej reklamie ważny jest obraz, jak i tekst, czyli cały slogan reklamowy. Wszystko trzeba dobrze przemyśleć i najlepiej zlecić to specjalistom od reklamy.
Niezależnie od sposobu reklamowania, zawsze należy pamiętać, aby przygotowywać dla klientów różnego rodzaju promocje. Reklamując się offline czy online przez stronę internetową albo Social Media, warto tworzyć oferty nie do odrzucenia.
Żeby pozyskać pierwszego klienta można nawet zrezygnować ze swojej marży, aby tylko dokonał pierwszego zakupu. Następnie utrzymywać z nim stałe relacje i oferować kolejne produkty i usługi. Reklama wtedy jest znacznie tańsza i firma ma ogromne zaufanie u klienta.
Warto pamiętać, że zawsze w każdym biznesie najważniejsi są stali klienci. Trzeba ich co kilka miesięcy ankietować i budować firmę pod ich potrzeby. Wtedy praca się pasją i przyjemnością.
Rozpoczynając działanie promocyjne swojego biznesu, dobrze jest skorzystać z pomocy specjalistów. Kompleksową obsługę oferuje DECOart . Fachowcy indywidualnie podchodzą do każdego pomysłu klienta, aby spełnić oczekiwania i przygotować najlepsze materiały promocyjne.