Kluczowa kwestia - słowa kluczowe

Wybór słów kluczowych to pierwsza czynność, jaką powinno się zrobić, zanim jeszcze zacznie się tworzyć stronę WWW. Witryna powinna być zoptymalizowana pod kątem tych słów.

Każda fraza musi mieć przydzieloną konkretną podstronę, czyli url. Pozycjonujemy zawsze konkretny url. Jeżeli zoptymalizujesz więcej podstron pod tę samą frazę, to zajdzie zjawisko kanibalizacji słów kluczowych - dwie lub więcej podstron danej witryny będzie się biło o prace na tę samą frazę. Zniosą się nawzajem i ostatecznie jedna z nich kupi w serpach pozycje na daną frazę. Będzie to pozycja niższa niż gdyby była chociaż jedna podstrona zoptymalizowana pod tą frazę.

Jak dobierać frazy

Od wyboru fraz zależy powodzenie naszych działań marketingowych w Necie. Przy wyborze słów kluczowych i fraz należy mieć z narzędzi, które dadzą nam konkretne dane liczbowe świadczące o popularności danego słowa albo frazy. Takie konkretne dane pomagają ustalić rzeczywisty potencjał frazy czy słowa kluczowego, bowiem niejednokrotnie jest tak, iż jakaś fraza brzmi ogromnie atrakcyjnie pod kątem marketingowym, a jednak dane liczbowe każą skorygować taką ocenę in minus.

Istnieją serwisy dające ocenę stopnia trudności pozycjonowania strony w Google pod kątem danego słowa kluczowego.

Wybierając frazy trzeba użyć wyobraźni, ażeby takie, które rzeczywiście ludzie używają korzystając z wyszukiwarki. Pamiętać też należy, że niejednokrotnie konkurencja używa fraz, które oceniamy, aby badać rynek i to wykrzywia nieco obraz popularności.

Nie warto wybierać bardzo trudnych fraz typu opony. Zwłaszcza kiedy pozycjonujemy się lokalnie. Po pierwsze wypozycjonowanie ich istnieje dużo ważne, pochłonęło, ażeby duże liczby czasu oraz pieniędzy. Po drugie, takie frazy nigdy nie muszą przekładać się na efekt marketingowy. Czy jeżeli ktoś chce kupić samochód, to wpisuje w pole wyszukiwarki słowo "samochód"? Internauci precyzują informacje jakich poszukują. Prędzej ktoś wpisze Fiat Uno rocznik 1987". Fraza łatwiejsza oraz może dać lepszy efekt marketingowy - mimo mniejszej liczby wpisywania jej w pasek wyszukiwarki.