18 marca br. w Komendzie Powiatowej Policji w Wadowicach odbyło się spotkanie, w którym uczestniczył m.in. Wojewoda Małopolski pan Łukasz Kmita oraz Komendant Wojewódzki Policji w Krakowie – insp. Roman Kuster.

Dzisiaj, w budynku wadowickiej komendy odbyło się spotkanie z okazji otwarcia nowej siedziby Komendy Powiatowej Policji w Wadowicach zlokalizowanej przy ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 37. W spotkaniu uczestniczył Wojewoda Małopolski pan Łukasz Kmita, Komendant Wojewódzki Policji w Krakowie – insp. Roman Kuster, Z-ca Komendanta Wojewódzkiego Policji w Krakowie – insp. Rafał Leśniak, Starosta Wadowicki pan Eugeniusz Kurdas, Burmistrz Wadowic pan Bartosz Kaliński, Poseł na Sejm pan Filip Kaczyński, Przewodniczący Rady Miejskiej w Wadowicach pan Piotr Hajnosz oraz Komendant Powiatowy Policji w Wadowicach – mł. insp. Arkadiusz Śniadek  wraz z zastępcą – mł. insp. Robertem Michną. 
Wojewoda Małopolski chwalił współpracę Policji z samorządami przy organizacji tak wielkiej inwestycji, natomiast Komendant Wojewódzki Policji podziękował burmistrzowi i staroście za okazane wsparcie. 
W trakcie spotkania mł. insp. Arkadiusz Śniadek zaprezentował gościom nowo powstały budynek wadowickiej policji, w tym m.in. pomieszczenia służby dyżurnej, pomieszczenia dla osób zatrzymanych, salę odpraw i pokoje policjantów.   W skład kompleksu komendy wchodzi również budynek szkoleniowo-gospodarczo-garażowy o powierzchni użytkowej 820,70 m², gdzie znajdują się garaże, ponadto mundurowi mają w nim do dyspozycji stanowisko warsztatowe oraz stanowisko do mycia samochodów. Należy podkreślić, że budynek jest w pełni dostosowany do korzystania z niego przez osoby niepełnosprawne. Obecnie zarówno funkcjonariusze jak i pracownicy cywilni Policji cieszą się komfortowymi warunkami pracy. 
Przypomnijmy, że przestronny 3-kondygnacyjny obiekt biurowy  o powierzchni 3 396,50 m² to od lat wyczekiwana przez wadowickich  policjantów inwestycja. Działka została przekazana przez Gminę Wadowice w 2013 roku, natomiast budowa nowego obiektu rozpoczęła się 16 października 2018 roku i trwała ponad dwa lata.  Koszt budowy i wyposażenia nowej komendy wyniósł około 33 mln złotych i został sfinansowany głownie ze środków Programu Modernizacji Policji. Wydatki poniesione z Funduszu Wsparcia Policji to 4,4, mln zł.   Poszczególne wydatki objęły:  dokumentację  projektowo-kosztorysową   - 114 tys. zł , roboty budowlane  - około 31 mln zł,   kwaterunek  (meble, szafy metalowe, narzędzia i  sprzęt do utrzymania  obiektu, sprzęt socjalny i  i agd, wyposażenie siłowni, sprzęt audiowizualny, multimedialny, techniki biurowej, wyposażenie pomieszczeń dla zatrzymanych)   -   1,2 mln zł oraz sprzęt łączności i informatyki – 800 tys. zł.