Nabór wniosków rozpocznie się w środę 1 marca 2023 ro godz. 7.00 i potrwa do wyczerpania miejsc na liście podstawowej (20 miejsc) oraz rezerwowej (5 miejsc).

O zakwalifikowaniu decyduje kolejność złożenia wniosku w Biurze Obsługi Mieszkańców Urzędu Miejskiego w Wadowicach, Pl. Jana Pawła II 23 oraz spełnienie m.in. niżej wymienionych warunków:

  • wnioskodawca posiada tytuł prawny do nieruchomości, budynku, części budynku lub lokalu, którego dotyczy inwestycja, a w przypadku współwłasności – jeżeli ponadto odpowiednio właściciel lub wszyscy współwłaściciele wyrazili w formie pisemnej zgodę na realizację inwestycji;
  • nieruchomość, budynek, część budynku lub lokal, którego dotyczy inwestycja, nie jest wykorzystywany do prowadzenia działalności gospodarczej;
  • budynki i lokale położone na nieruchomości, której dotyczy inwestycja, są ogrzewane wyłącznie przy pomocy wysokosprawnego i ekologicznego źródła ciepła (elektrycznego, na paliwo gazowe, pelletowego lub węglowego posiadającego zgodność z certyfikatem ekoprojektu oraz 5 klasę, olejowe, bądź włączone do miejskiej sieci ciepłowniczej);

Przyjmowane są wyłącznie wnioski w formie papierowej złożone osobiście lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej.

Jednocześnie przypominamy, że przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań związanych z inwestycją, konieczne jest podpisanie z Gminą Wadowice umowy na dofinansowanie.

Zgodnie z Regulaminem przyznawania dotacji z budżetu Gminy Wadowice na realizację inwestycji związanej z montażem instalacji fotowoltaicznej  – źródła energii odnawialnej, stanowiącym Załącznik do Uchwały Nr XXIII/208/2020 Rady Miejskiej w Wadowicach z dnia 4 września 2020 r.  z późn. zm., dofinasowanie w maksymalnej wysokości 6 000,00 zł (1 500,00 zł do 1 kW) wypłacone zostanie na zasadach określonych w Regulaminie oraz  Umowie (do pobrania w załącznikach).

Po zrealizowaniu inwestycji Wnioskodawca składa w Urzędzie Miejskim w Wadowicach wniosek o rozliczenie dotacji, wraz z następującymi dokumentami:

1) oryginały faktur VAT lub rachunki, które wskazują wnioskodawcę jako nabywcę, zawierają

wyszczególnienie kosztów kwalifikowanych i potwierdzają zakres oraz termin realizacji inwestycji;

2) protokół odbioru inwestycji wraz z oświadczeniem wykonawcy o jej wykonaniu zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i obowiązującymi przepisami;

3) zaświadczenie od operatora o podłączeniu instalacji do sieci.

Pliki do pobrania:

  1. Uchwala i regulamin
  2. Wniosek o udzielenie dotacji
  3. Oswiadczenie wnioskodawcy
  4. Oswiadczenie wspolwlaściciela
  5. Oświadczenie o źródle_ogrzewania
  6. Wzór umowy
  7. Wniosek o rozliczenie
  8. Protokół końcowego odbioru technicznego

Pliki do pobrania:

  • Uchwala i regulamin (PDF: 271.25kB)
  • Wniosek o udzielenie dotacji (PDF: 142.85kB)
  • Oświadczenie wnioskodawcy (PDF: 65.68kB)
  • Oświadczenie współwłaściciela (PDF: 52.41kB)
  • Oświadczenie o źródle ogrzewania (PDF: 209.72kB)
  • Wzór umowy (PDF: 108.95kB)
  • Wniosek o rozliczenie (PDF: 43.80kB)
  • Protokół końcowego odbioru technicznego (PDF: 58.97kB)