Mobilne planetarium Kopernika w Wadowicach - odkryj tajemnice nieba 4 i 5 października
Już wkrótce mieszkańcy będą mieli okazję zanurzyć się w fascynujący świat astronomii dzięki mobilnemu planetarium, które odwiedzi Wadowice. To wyjątkowe wydarzenie, organizowane przez Centrum Nauki Kopernik, obiecuje niezapomniane wrażenia dla wszystkich miłośników nieba i gwiazd.

Planetobus przybywa do Wadowic – co nas czeka?

W dniach 4 i 5 października Wadowickie Centrum Kultury stanie się miejscem spotkania z mobilnym planetarium, które w ramach podróży po Polsce przyciąga młodzież oraz dzieci. Planetobus, wyposażony w nowoczesne technologie, zaprasza do odkrywania tajemnic wszechświata. Uczestnicy będą mieli okazję wziąć udział w interaktywnych pokazach astronomicznych, które przeniosą ich w nieznane dotąd zakątki kosmosu.

Astronomia dla każdego – jak zacząć swoją przygodę?

Ekipa Planetobusu zachęca do podniesienia głowy i spojrzenia w niebo – to proste, a jednocześnie niezwykle ekscytujące. Wystarczy ciemne miejsce i bezchmurny wieczór, aby zacząć dostrzegać znane gwiazdozbiory. Z pomocą nowoczesnych aplikacji mobilnych, każdy może stać się odkrywcą nieba, identyfikując gwiazdy i planety. Dodatkowo, uczestnicy wydarzenia otrzymają cyfrową broszurę „Poradnik młodego naukowca – Planetobus”, która dostarczy im cennych informacji oraz ciekawostek związanych z astronomią.

Wizyty w Strefie Odkrywania – połączenie wiedzy z zabawą

Nie tylko mobilne planetarium przyciąga uwagę mieszkańców. Warto również odwiedzić Strefę Odkrywania, Wyobraźni i Aktywności, gdzie interaktywne eksponaty wciągną w fascynujący świat nauki i przyrody. Część tej strefy, zwana Majsternią, zachęca do kreatywności i eksperymentowania, co pozwala odkryć w sobie potencjał konstruktora. Dzięki tym doświadczeniom mieszkańcy Wadowic będą mieli szansę na dzień pełen naukowych wrażeń, łącząc wizytę w Planetobusie z aktywnym uczestnictwem w Strefie SOWA.

Warto skorzystać z tej wyjątkowej okazji, aby wspólnie z rodziną i przyjaciółmi odkrywać tajemnice wszechświata, który na wyciągnięcie ręki skrywa wiele niespodzianek. Takie wydarzenia pokazują, że nauka może być nie tylko poważna, ale również pełna radości i zabawy.

Na podstawie: Urząd Miejski Wadowice