Mobilne planetarium Kopernika przyjeżdża do Wadowic na pokazy dla dzieci i młodzieży
Mobilne planetarium Centrum Nauki Kopernik zagości w Wadowicach, oferując mieszkańcom niezwykłą okazję do odkrywania tajemnic nocnego nieba. W dniach 4 i 5 października w Wadowickim Centrum Kultury odbędą się pokazy, które z pewnością zafascynują zarówno dzieci, jak i młodzież.

Niecodzienna podróż Planetobusu

Planetobus, niezwykła inicjatywa Centrum Nauki Kopernik, przekształci się w mobilne planetarium, które odwiedzi Wadowice. Dzięki temu mieszkańcy będą mieli szansę na interaktywne spotkanie z astronomią. W ramach wydarzenia, 4 i 5 października, uczestnicy będą mogli wziąć udział w bezpłatnych pokazach, które przeniosą ich w fascynujący świat gwiazd i konstelacji. To doskonała okazja, by na własne oczy zobaczyć, jak wygląda niebo pełne gwiazd, a także poznać najciekawsze konstelacje, które można zaobserwować na jesiennym niebie.

Interaktywne pokazy i edukacyjne materiały

Uczestnicy pokazów będą mieli do dyspozycji nie tylko fascynujące wizualizacje, ale także cyfrową broszurę „Poradnik młodego naukowca - Planetobus”. Znajdą się w niej liczne ciekawostki astronomiczne oraz eksperymenty, które można wykonać samodzielnie w domu. W ten sposób, każdy uczestnik będzie mógł kontynuować naukę i odkrywanie tajemnic wszechświata także po zakończeniu wizyty Planetobusu.

Współpraca z lokalnymi instytucjami

Mobilne planetarium to nie tylko pokazy astronomiczne, ale także doskonała okazja do odwiedzenia Strefy Odkrywania, Wyobraźni i Aktywności. To miejsce, w którym interaktywne eksponaty pozwalają zrozumieć zjawiska naukowe i przyrodnicze. Warto zaznaczyć, że część Strefy, zwana Majsternią, umożliwia odkrycie w sobie zdolności konstruktorskich, co dodatkowo wzbogaca program wydarzenia. Dzięki współpracy z Centrum Nauki Kopernik, mieszkańcy Wadowic mają szansę na niezapomniane doświadczenia, które połączą naukę z zabawą.

Nie przegap tej wyjątkowej okazji, by razem z rodziną lub przyjaciółmi odkryć fascynujące aspekty astronomii i spędzić czas w kreatywny sposób. Planetobus czeka na Was!

Źródło: Informacja Turystyczna Wadowice