Pozycjonowanie stron – najważniejsze pytania i odpowiedzi

Chcąc osiągnąć sukces w biznesie, coraz częściej trzeba zadbać o widoczność w Internecie – czy to wykorzystując wysoką pozycję strony w Google, czy też korzystając z potęgi mediów społecznościowych. Jedną z najpopularniejszych metod promowania firmy jest dzisiaj pozycjonowanie stron, które przysparza przedsiębiorcom wielu pytań. W tym artykule poznasz odpowiedzi na te najczęściej zadawane i w ten sposób uznasz, czy pozycjonowanie jest rozwiązaniem odpowiednim dla Ciebie!

Pozycjonowanie stron – 6 pytań i odpowiedzi

Czym jest pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron to złożony proces, który ma na celu wywindowanie Twojej witryny internetowej jak najwyżej w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google. Mówiąc inaczej – specjalista zadba o optymalizację Twojej strony, linki oraz treści, co pozwoli znaleźć się na pierwszej stronie Google. To z kolei sprawi, że Twoja firma stanie się widoczna w Internecie, a Ty zyskasz większe szanse na osiągnięcie sukcesu.

Pozycjonowanie stron WWW to alternatywa dla kampanii linków sponsorowanych, które umożliwiają pojawienie się reklam w płatnych wynikach wyszukiwania Google. Jest rozwiązaniem długofalowym, który daje wiele korzyści Twojemu przedsiębiorstwu.

Jak pozycjonowanie wpłynie na mój biznes?

Wysokie pozycje witryny w Google powodują, że błyskawicznie wyświetla się ona użytkownikom po tym, jak Ci wpisali w okno wyszukiwarki określone hasło. Jest więc bezpośrednią odpowiedzią na ich zapytanie czy produkt/usługę, jakiej szukają. W ten sposób na Twojej stronie zagości większa liczba osób, a co za tym idzie – zainteresowanie ofertą będzie o wiele większe. To z kolei pozwoli Ci zwiększyć sprzedaż. Oczywiście to nie wszystko – SEO powoduje również, że budujesz pozytywny wizerunek marki w Internecie i zyskujesz status eksperta w swojej branży. Budujesz w ten sposób zaufanie klientów.

Co ma szczególny wpływ na pozycję strony w Google?

Przede wszystkim odpowiednio zoptymalizowana strona internetowa, a także linki jakie będą do niej prowadzić. Te ostatnie mają ogromny wpływ na popularność oraz autorytet witryny, która jednak musi być merytoryczna i w pełni sprawne technicznie. Dlatego też kluczem do sukcesu jest również zadbanie o wysokiej jakości treść, która się na niej znajdzie, jak również szybkie działanie, responsywność czy metatagi. Czynników wpływających na pozycjonowanie stron i pozycję w Google jest oczywiście o wiele więcej – muszą być znane przez specjalistę, z którego usług skorzystasz.

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne nie różni się wiele od tego „globalnego”, jednak skierowany jest do innego grona odbiorców, mianowicie tych właścicieli firm, którzy chcą promować się nie w całej Polsce, ale w konkretnym mieście czy regionie. Jest to rozwiązanie idealne dla właścicieli restauracji czy firm świadczących usługi – dzięki pozycjonowaniu lokalnemu, w SERP pojawi się nie tylko link do Twojej witryny, ale też lokalizacja i dane kontaktowe firmy.

Jakie są największe błędy pozycjonowania?

Podstawowym jest przesycenie treści słowami kluczowymi i zbyt duża liczba bezwartościowych linków, które zamiast pomóc, mogą tylko zaszkodzić. Błędem specjalistów SEO (albo przedsiębiorców) jest też brak dbałości o wysoką jakość treści, jaka znajduje się w witrynie, a także wybór niewłaściwych słów kluczowych. Co więcej – wielu przedsiębiorców nie dostosowało jeszcze swojej strony do urządzeń mobilnych, co jest rażącym niedopatrzeniem.

Czy mogę pozycjonować stronę samodzielnie?

Jeżeli masz wiedzę, doświadczenie i dysponujesz odpowiednimi narzędziami – jak najbardziej! Jednak dopiero dowiedziałeś się o istnieniu SEO, postaw na specjalistów. Pozycjonowanie stron jest bowiem procesem skomplikowanym, w którym niezbędna jest ogromna wiedza. Bez niej osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google nie będzie możliwe.