Strona internetowa to istotny element marketingowy pozwalający zwiększyć popularność firmy. Jakie cechy posiada dobrze zaprojektowana i prawidłowo zbudowana strona www? Doświadczona agencja marketingu internetowego potrafi wykonać profesjonalną wizytówkę dla każdej firmy, niezależnie od tego jaką piastuje branżę. Warto jednak dowiedzieć się jakie cechy powinna posiadać witryna firmowa.
Unikatowa i nowoczesna
Użytkownik powinien zdawać sobie sprawę, że ma do czynienia z nowoczesną firmą, która podąża za najnowszymi trendami i jej ofertę może przeglądać na takiej właśnie witrynie. Istotna pod tym względem jest również oryginalność, a więc unikatowość i możliwość wyróżnienia się na tle konkurencji. Dzięki temu internauta łatwiej zapamięta dane logo, kolorystykę, układ witryny i powiąże to z daną marką. Z tego też względu nie warto opierać się na tak zwanych „gotowcach” i stworzyć stronę internetową specjalnie przystosowaną pod daną branżę i wizerunek marki firmowej. Tworzenie stron internetowych dla firm musi opierać się na dokładnym przeanalizowaniu danego przedsiębiorstwa i na podstawie tego powstaje gotowa witryna.
Merytoryczna
Strona firmowa powinna zawierać najpotrzebniejsze informacje z punktu widzenia potencjalnego klienta. Jeśli tworzymy stronę internetową tylko pod wyszukiwarkę internetową i chcemy zdobyć jak najwięcej wejść z konkretnych słów kluczowych to może się szybko okazać, że strona może szybko stracić na popularności ze względu na brak istotnych i merytorycznych informacji.
Responsywna
Pojęciem responsywności określa się witryny internetowe, które potrafią dostosować się optymalnie do urządzeń mobilnych. Jak łatwo się domyślić – urządzenia mobilne dysponują małymi ekranami, czasem ze zmniejszoną rozdzielczością. Użytkownik, który wyświetli witrynę w swoim smartfonie i nie będzie w stanie z niej efektywnie korzystać z pewnością już tam nigdy nie wróci. Dlatego jest to tak ważne, aby odpowiednio wcześnie zadbać o jej wersję mobilną.
Łatwa w obsłudze
Mało kto będzie zainteresowany tym, aby spędzić swoje cenne minuty na tym, aby uczyć się obsługi nietypowo działającej strony www. Z tego też względu należy postawić na pewien tradycjonalizm w tworzeniu tak bardzo podstawowych elementów jak na przykład nawigacja – menu powinno być widoczne i dostępne w typowych miejscach. Główne menu strony powinno również umożliwiać dotarcie do najważniejszych i najpotrzebniejszych sekcji strony internetowej. Intuicyjność korzystania z witryny jest pod tym względem kluczowym aspektem.