Pogwarancyjna naprawa smartfona – o czym warto pamiętać?

Czy można w 100% uchronić się od usterki w smartfonie? Nawet w przypadku telefonów z najwyższej półki cenowej nie można być całkowicie pewnym, że urządzenie będzie nam służyć bezawaryjnie przez kilka lat. Smartfon za kilka tysięcy złotych to wciąż tylko elektronika narażona na uszkodzenie, czy to z winy właściciela, czy to z powodu wady fabrycznej. Większość użytkowników nie zwraca uwagi na stan techniczny telefonu, dopóki nie ulegnie on zniszczeniu, a jego naprawa nie podlega gwarancji. Czy naprawa w pogwarancyjnym serwisie zawsze ma sens?

Naprawa smartfona a jego wartość

W pierwszej kolejności należy odpowiedzieć sobie na pytanie, czy koszt ewentualnej naprawy smartfona nie przewyższy jego rzeczywistej wartości. W przypadku nieco starszych modeli telefonów użytkowanych dłużej niż 2-3 lata, ich naprawa, zwłaszcza „budżetowców”, okazuje się często nieopłacalna. Nie jest to jednak złota reguła mająca zastosowanie w przypadku każdej grupy sprzętowej. Wystarczy wziąć za przykład smartfony Apple – pomimo uszkodzenia mechanicznego wciąż zachowują stosunkowo wysoką wartość rynkową, przez co ich naprawa niemal w każdym przypadku okazuje się korzystna w kontekście późniejszej sprzedaży.

Naprawa u producenta

Przy zakupie nowego fabrycznie smartfona, zarówno w oficjalnym sklepie producenta, jak i u krajowego dystrybutora, zyskujemy prawo do jego naprawy w ramach umowy gwarancyjnej. Jednak większość producentów ściśle określa przypadki, w których serwisowanie niesprawnego sprzętu odbywa się w sposób nieodpłatny. Uszkodzenia mechaniczne najczęściej się do nich nie zaliczają, co nie oznacza, że nie możemy szukać pomocy w autoryzowanym serwisie producenta. Trzeba jednak mieć świadomość, że są to usługi stosunkowo drogie, szczególnie w porównaniu ze stawkami oferowanymi przez sprawdzone serwisy pogwarancyjne.

Naprawa w nieautoryzowanym serwisie

Cenniki udostępniane przez autoryzowane serwisy producenckie często odstraszają potencjalnych klientów, dlatego też wiele osób szuka rozwiązania swoich problemów w serwisach pogwarancyjnych. Jest to optymalna alternatywa, o ile wybrana firma zbiera pozytywne opinie wśród klientów. W przypadku nieautoryzowanych serwisów często można spotkać się z brakiem profesjonalizmu czy pracą na tanich zamiennikach, przez co cierpi opinia innych punktów serwisowych w pełni przystosowanych do naprawy sprzętu, również tego z najwyższej półki cenowej, takiego jak smartfony Apple.

Serwis Apple

Wbrew powszechnym przekonaniom, iPhone’y również można naprawić poza autoryzowanymi serwisami Apple, nie narażając się przy tym na dodatkowe koszty związanie z nieumiejętnie przeprowadzonymi usługami. Istotne jednak, by przed wizytą w serwisie Apple upewnić się co do jego wiarygodności oraz poziomu świadczonych usług. Wymiana szybki iPhone czy naprawa gniazda ładowania to tylko niektóre z usterek, które można powierzyć pogwarancyjnemu serwisowi. Dobrą opinią cieszą się nie tylko serwisy z Warszawy, ale również z kilku innych miast w Polsce, dzięki którym można cieszyć się bezawaryjnym telefonem przez kilka kolejnych lat. Co ważne, wiele z uznanych serwisów Apple oferuje naprawę wysyłkową, która z pewnością ucieszy mieszkańców mniejszych miejscowości.