09-02-2018
1500 metrów kwadratowych powierzchni użytkowej, sala obrad mieszcząca sto osób, potężne archiwum, w którym znajdzie się miejsce na dokumenty wytworzone przez najbliższe kilkadziesiąt lat, garaże oraz biura - to wszystko pomieści jeden budynek, który jeszcze w tym roku stanie przy ulicy Mickiewicza w Wadowicach.
Na miejscu inwestycji stoją jeszcze stare garaże i magazyny, ale już niedługo. Jeszcze w tym roku powstanie tu potężny budynek. Według planu na ten rok ma być to stan surowy zamknięty. Budynek będzie 2-kondygnacyjny z poddaszem użytkowym. Na parterze będzie archiwum oraz garaże dla samochodów starostwa. Na pierwszym piętrze aula oraz 12 pomieszczeń biurowych. Na poddaszu do zagospodarowania będzie około 160 metrów kwadratowych, gdzie docelowo powstanie również dziewięć biur. Cały obiekt będzie dostosowany do osób niepełnosprawnych (toalety, pochylnia oraz winda)
- Plan jest ambitny i jak najbardziej wykonalny. Potrzeba wybudowania tego obiektu była ogromna. Po pierwsze ze względu na dokumenty, które obecnie zalegają we wszystkich urzędniczych pokojach starostwa. Po drugie ze względu na nowoczesną aulę, której po prostu w tym mieście brakuje, a będzie służyła wszystkim - mówi Bartosz Kaliński, starosta wadowicki.
Aula będzie miała na stałe zamontowanych 60 miejsc siedzących z możliwością dołożenia kolejnych 40. Przy tej sali będzie również szatnia oraz aneks socjalny. To pozwoli w komfortowych warunkach nie tylko organizować sesje Rady Powiatu, ale również konferencje, szkolenia, okolicznościowe spotkania. Co najważniejsze, aula ta będzie udostępniana według potrzeb innym placówkom czy organizacjom pozarządowym.
Co do samego archiwum, to takiego do tej pory w starostwie nie było. Efekt - dokumenty trzymane są w szafach we wszystkich urzędniczych pokojach oraz na korytarzach. Z roku na rok jest ich coraz więcej, a miejsca coraz mniej.
- Nowe archiwum z ogromnym magazynem, z biurem archiwisty i czytelnią akt rozwiąże problem przechowywania dokumentów starostwa na najbliższe kilkadziesiąt lat – tłumaczy Agnieszka Jamróz, kierownik Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych w starostwie.
Do nowego budynku przeniosą się również niektóre wydziały, takie jak Zespół Kontroli Wewnętrznej, Wydział Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych, Wydział Środowiska, Biuro Rady Powiatu, Archiwista Zakładowy oraz Rzecznik Konsumentów.
Całkowity koszt tej inwestycji łącznie z wyposażeniem oszacowany został na około 6,5 miliona złotych. W najbliższym czasie rozpoczną się pracę pierwszego etapu, czyli rozbiórka istniejących obiektów oraz budowa nowego budynku w stanie surowym zamkniętym.
- Przetarg na to zadanie ogłosiliśmy szóstego lutego. Zachęcamy przedsiębiorców zwłaszcza tych naszych, lokalnych, do składania swoich ofert. Szczegóły są dostępne na BIP. Termin składania ofert mija 23 lutego. Mam nadzieję, że realizacja naszej kolejnej wielomilionowej inwestycji ruszy jak najszybciej – podkreśla Bartosz Kaliński.
Szczegółowych informacji na temat tej inwestycji udzielił starosta Bartosz Kaliński wspólnie z Agnieszką Jamróz - kierownikiem Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych podczas konferencji prasowej.

Na miejscu inwestycji stoją jeszcze stare garaże i magazyny, ale już niedługo. Jeszcze w tym roku powstanie tu potężny budynek. Według planu na ten rok ma być to stan surowy zamknięty. Budynek będzie 2-kondygnacyjny z poddaszem użytkowym. Na parterze będzie archiwum oraz garaże dla samochodów starostwa. Na pierwszym piętrze aula oraz 12 pomieszczeń biurowych. Na poddaszu do zagospodarowania będzie około 160 metrów kwadratowych, gdzie docelowo powstanie również dziewięć biur. Cały obiekt będzie dostosowany do osób niepełnosprawnych (toalety, pochylnia oraz winda)
- Plan jest ambitny i jak najbardziej wykonalny. Potrzeba wybudowania tego obiektu była ogromna. Po pierwsze ze względu na dokumenty, które obecnie zalegają we wszystkich urzędniczych pokojach starostwa. Po drugie ze względu na nowoczesną aulę, której po prostu w tym mieście brakuje, a będzie służyła wszystkim - mówi Bartosz Kaliński, starosta wadowicki.
Aula będzie miała na stałe zamontowanych 60 miejsc siedzących z możliwością dołożenia kolejnych 40. Przy tej sali będzie również szatnia oraz aneks socjalny. To pozwoli w komfortowych warunkach nie tylko organizować sesje Rady Powiatu, ale również konferencje, szkolenia, okolicznościowe spotkania. Co najważniejsze, aula ta będzie udostępniana według potrzeb innym placówkom czy organizacjom pozarządowym.
Co do samego archiwum, to takiego do tej pory w starostwie nie było. Efekt - dokumenty trzymane są w szafach we wszystkich urzędniczych pokojach oraz na korytarzach. Z roku na rok jest ich coraz więcej, a miejsca coraz mniej.
- Nowe archiwum z ogromnym magazynem, z biurem archiwisty i czytelnią akt rozwiąże problem przechowywania dokumentów starostwa na najbliższe kilkadziesiąt lat – tłumaczy Agnieszka Jamróz, kierownik Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych w starostwie.
Do nowego budynku przeniosą się również niektóre wydziały, takie jak Zespół Kontroli Wewnętrznej, Wydział Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych, Wydział Środowiska, Biuro Rady Powiatu, Archiwista Zakładowy oraz Rzecznik Konsumentów.
Całkowity koszt tej inwestycji łącznie z wyposażeniem oszacowany został na około 6,5 miliona złotych. W najbliższym czasie rozpoczną się pracę pierwszego etapu, czyli rozbiórka istniejących obiektów oraz budowa nowego budynku w stanie surowym zamkniętym.
- Przetarg na to zadanie ogłosiliśmy szóstego lutego. Zachęcamy przedsiębiorców zwłaszcza tych naszych, lokalnych, do składania swoich ofert. Szczegóły są dostępne na BIP. Termin składania ofert mija 23 lutego. Mam nadzieję, że realizacja naszej kolejnej wielomilionowej inwestycji ruszy jak najszybciej – podkreśla Bartosz Kaliński.
Szczegółowych informacji na temat tej inwestycji udzielił starosta Bartosz Kaliński wspólnie z Agnieszką Jamróz - kierownikiem Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych podczas konferencji prasowej.