Rok 2021 ze względu na pandemię pełny był zawirowań gospodarczych, lockdownów i obostrzeń. Z tego tytułu wielu właścicieli sklepów stacjonarnych zdecydowało się na migrację do świata online. Jak się jednak okazuje, nie wystarczy jedynie założyć strony WWW, aby klienci zaczęli pojawiać się pod naszym adresem, trzeba jeszcze zadbać o marketing w wyszukiwarce (SEM), w którego skład wchodzi popularne pozycjonowanie. Poniżej z pomocą ekspertów z branży postaramy się opowiedzieć o najważniejszych działaniach, jakie powinniśmy podjąć na początku drogi.
Pozycjonuj się lokalnie z Google Moja Firma!
W ostatnich latach obostrzeń oraz hipotetycznych ograniczeń w poruszaniu się pozycjonowanie marki na lokalnym firmamencie ma dalece większe znaczenie niż przed kryzysem wywołanym wirusem. Przykładem może być fraza: Pozycjonowanie na miasto Warszawa, która kieruję reklamę stricte do Warszawskich odbiorców. Dziś dla wielu branż sprzedaż po sąsiedzku i wygoda jaką gwarantuje, stała się podstawą modelu biznesowego. Aby jednak nasza marka mogła cieszyć się widocznością i rozpoznawalnością wśród klientów z okolicy należy najpierw zatroszczyć się o to, by internauci z regionu mogli odnaleźć ją na mapach Google. W tym celu musimy zdecydować się na założenie wizytówki w serwisie Google Moja Firma, który nie tylko będzie informował o aktualnych danych teleadresowych i godzinach otwarcia, ale także zaprezentuje użytkownikom naszą ofertę, opis i zdjęcia.
Nie do przecenienia jest także opcja dzielenia się opiniami na temat naszej działalności. Odtąd każdy klient będzie mógł zostawić dla nas krótki i najczęściej pozytywny komentarz, co sprawi, że firma rozwinie się w odpowiednim kierunku. Google Moja Firma wpłynie również dobrze na pozycjonowanie naszej WWW i stanie się stałym elementem optymalizacji naszej witryny. Jeśli nie masz pojęcia jak zabrać się za tworzenie wizytówki, możesz zlecić to fachowcom, którzy obok zapewnienia Ci miejsca w GMF kompleksowo zajmą się stroną zmieniając ją w prawdziwą maszynkę do sprzedaży online. Nie czekaj i już dziś skontaktuj się ze specjalistami z AFTERWEB!
Zacznij tworzyć przyciągające i oryginalne treści
Marketing treści i związane z nim kampanie zewnętrzne (publikacja poza stroną) i wewnętrzne (publikacja na stronie, najczęściej w formie wpisu na firmowym blogu) są niemożliwą do pominięcia częścią pozycjonowania marki w sieci. To właśnie na polu tekstowym Twoja strona może odróżnić się od konkurentów, nawet tych, którzy tworzą treści latami i niezmiennie oblegają czołówki wyników wyszukiwania. Aby im zagrozić potrzebna jest jednak dogłębna analiza a często także znalezienie tematów i kwestii, które nie były jeszcze poruszane przez żadnego z rywali. Tego rodzaju działania należą w agencjach interaktywnych do obowiązków redaktorów i copywriterów. To oni dzięki doświadczeniu i specjalistycznym metodom są w stanie zrobić miejsce w TOP 3 również dla Twojej firmy. Postaw na współpracę z ekspertami i ciesz się wzrostem liczby odwiedzin na stronie!