Chcesz zadbać o skuteczne pozycjonowanie stron internetowych? Skorzystaj z Google Analytics

Każdy specjalista SEO wie, że pozycjonowanie stron internetowych to nie tylko dobór odpowiednich fraz kluczowych, optymalizacja strony czy linkowanie. Niezwykle istotna jest również analityka, dzięki której możliwe jest poznanie efektów działań i reakcji użytkowników. A w kwestii analizy i interpretacji statystyk, jakie uzyskuje strona, nie ma obecnie nic lepszego od Google Analytics – przyjrzyjmy się bliżej temu narzędziu i sprawdźmy, jakie da Ci możliwości.

Pozycjonowanie stron internetowych a skuteczna analityka

Zanim jednak przejdziemy do funkcji narzędzia i możliwości jakie daje, zastanówmy się w ogóle dlaczego dokonywanie analiz strony ma się przysłużyć SEO. Okazuje się, że jest to jeden z najważniejszych elementów pozycjonowania, ponieważ daje możliwość sprawdzenia zachowania użytkowników znajdujących się na stronie, a także zbadania ich reakcji np. na wprowadzone zmiany. Dzięki analizie internetowej dowiesz się jak dużo czasu użytkownicy spędzają na stronie, jaki jest współczynnik odrzuceń i czy np. wprowadzone niedawno teksty cieszą się zainteresowaniem użytkowników.

Dostajesz więc konkretne liczby, dzięki którym możesz udoskonalić pozycjonowanie stron internetowych i działać dużo skuteczniej. A to klucz do tego, by pozycje strony w Google były jak najwyższe.

Google Analytics – narzędzie, którego potrzebujesz!

O tym, co daje właścicielom stron oraz pozycjonerom Google Analytics, można pisać naprawdę wiele, ponieważ jest to narzędzie rozbudowane, dzięki któremu mierzyć można wartości nie tylko związane z SEO. Dzięki GA dowiesz się między innymi:

  • jak skuteczne są Twoje działania w witrynie, mające na celu usprawnić pozycjonowanie stron internetowych,
  • jak zachowują się użytkownicy Twojej strony, w co klikają i co cieszy się większą, a co mniejszą popularnością w witrynie,
  • jaki jest współczynnik odrzuceń i ile czasu użytkownicy spędzają na Twojej stronie,
  • kim są użytkownicy Twojej strony,
  • jaki content preferują użytkownicy i co w nim zmienić, aby spełniał ich oczekiwania, co również poprawi pozycje strony w Google.

Co najważniejsze – w przypadku Google Analytics, możesz obserwować nie tylko statystyki strony, ale również to, co dzieje się na niej w czasie rzeczywistym – to z kolei pozwoli Ci na eksperymentowanie i obserwowanie reakcji użytkowników, o ile oczywiście ruch jest duży.

Jak Google Analytics wpływa na pozycjonowanie strony internetowej?

Przede wszystkim – pozwala na zbieranie różnego rodzaju statystyk oraz ich analizowanie właśnie pod kątem SEO. Ty, jako właściciel strony, masz możliwość sprawdzania jak wprowadzone pod kątem pozycjonowania strony zmiany, mają wpływ na reakcje użytkowników. Czy ruch na stronie się zwiększył? Czy użytkownicy spędzają w witrynie więcej czasu? Czy zapoznają się z treściami, który publikujesz? Czy chętniej klikają w odnośnik do strony, pojawiający się w Google albo social media?

Zachowanie użytkowników ma ogromny wpływ na SEO, dlatego też każda firma, świadcząca usługi pozycjonowania, korzysta z Google Analytics i jest w stanie dokonywać niezbędnych analiz, usprawniających działania. Co więcej – agencja SEO jest również dzięki temu dostarczać Ci dużo bardziej szczegółowe raporty, dzięki którym doskonale wiesz, jak wyglądają statystyki Twojej stronie po wdrożeniu konkretnych zmian.

Pozycjonowanie stron internetowych? Tylko z Google Analytics!

Niezależnie więc od tego, czy samodzielnie pozycjonujesz swoją witrynę, pracujesz w agencji SEO czy po prostu chcesz rozwijać witrynę w oparciu o twarde i niepodważalne dane, Google Analytics wydaje się być najlepszą alternatywą. Tym bardziej, że jest to narzędzie w pełni darmowe, a do tego proste w obsłudze – posiada kilka zakładek z konkretnymi danymi, które możesz analizować w każdej chwili i dzięki temu wyciągać odpowiednie wnioski. Załóż swoje konto GA i przekonaj się o tym na własnej skórze!